Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Söndagstankar

Av no-sense - 29 september 2013 22:29

Nu får det faaan vara nog!!!! Jag ska fan inte trilla dit igen! Jag har inte lyckats bygga upp mina murar igen efter all frosseri. Den har bara fortsatt och fortsatt och fortsatt. Men nu sätter jag ner foten. Igen, för typ tjugonde gången!!! Börjar bli tjatigt! Jag måste komma på något nytt och jag har en liten fundering på vad det skulle kunna vara! Dom söker nya instruktörer nere på gymmet jämt å ständigt. Och jag tror nog att jag är så pass i form nu så jag skulle klara av det. Jag har jobbat som försäljare, är käck å gla jämt. Ha ha jo säkert! ;) Ja nästan i alla fall! Så jag borde passa in i rollen som övertänd å löjligt käck gyminstruktör på något svängigt pass.
Och då är man så illa jävla tvungen att ta sig ner till gymmet. Så varför har jag inte gjort det ännu? Det är ju jobbigt ju! Jävligt jobbigt. Men jag tror att det kan vara den slutliga lilla knuffen i rätt riktning. Jag behöver omge mig med personer som älskar å träna å hoppas att det ska smitta av sig på mig. Så pass så att det rotar sig djupt djupt djupt så att man i princip inte kan leva utan träning sen. Så långt vill jag komma. Jag vill ersätta mitt beroende för godis och sötsaker med ett beroende av träning istället. Ett beroende är inte bra vilket du nu än handlar om men ett beroende för träning måste vara bättre än ett beroende för godis.
Jag vill bara att det inte ska behöva vara en jävla kamp varje jävla dag. Vilket det typ varit nu i två låååånga år. Kommer det aldrig bli lättare?? Jag hoppas fortfarande att det kommer bli det för annars kommer man aldrig orka fortsätta!
Dom säger ju att beroende t.ex alkoholism är genetiskt! Jag vet inte riktigt, har väll inte riktigt vilja tro det med tanke på att min pappa inte var särskilt frisk. Men jag har varit så väldigt försiktig med sprit då jag inte vill bli min pappa så det kanske bara ersattes av ett annat beroende istället?!?!???? Nä jag har ingen aning. Jag vet bara att det har varit jävligt jobbigt och en del som typ alltid varit smala fattar inte grejen. Hur jävla svårt kan det vara egentligen. Jo det kan jag säga er det är JÄVLIGT svårt. Och mat måste man ju ha. Det är ju inte som med sprit eller tobak där man "helt enkelt" bara kan sluta helt. Man måste äta för att leva. Å leva vill jag ju! Tror jag . . . jo det är klart jag vill! :)
Jobbigt jobbigt. Å nu måste jag sova också uppå alla dessa tankar. Kommer ju inte bli det lättaste men i morgon bitti är det jobb kl 06:00, klockan ringer 04:40 så det är bara att försöka hitta offknappen! Att det ska vara så svårt att hitta den ibland.

En liten parentes först bara. Var ute med några jobbekompisar igår! Åt god mat, bowlade och sjöng karaoke! TACK till alla er för jag hade skitkul!!!

Puss puss puss å god natt!!

 
 
Tatijana Malmberg

Tatijana Malmberg

29 september 2013 23:18

Varför kämpa så varför inte ta och älska dig själv för den du är??
Det kanske inte är meningen att du ska vara så super smal som du hela tiden önskar att du ska va.
Må bra istället och sätt inte så höga krav på dig själv gumman.

Mvh Tatijana

http://Www.littleangelhearts.com

no-sense

30 september 2013 13:58

Jag mår ju mycket bättre nu! På alla sätt som bara går! Även om man får kämpa så är det värt det ändå i slutändan!! Jag försökte älska mig själv innan. Intalade mig själv att jag gjorde det men det gjorde jag aldrig riktigt ändå!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av no-sense - 9 november 2016 15:37

Hejsan hallå haj haj å tjena.   Nu kommer ett ltet inlägg efter ett lååååååångt uppehåll I know. Men jag känner att jag har lite på hjärtat som jag vill ventilera.   Det är ett ämne som man gärna inte diskuterar med någon vare sig man har d...

Av no-sense - 28 december 2015 12:02

Hej igen.. Ja det händet då inte ofta att jag skriver med mindre än en månads mellanrum men jag kände att mitt förra inlägg krävde ett nytt. Jag va ganska långt ner på glädjeskalan när jag skrev mitt förra inlägg. Och jag vet att folk inte menar någo...

Av no-sense - 26 december 2015 14:26

Ja... nu kommer det en mindre roman igen. Jag har nämligen något jag vill be er om. I alla fall er som finns i min närhet. Som ni alla vet äter jag lchf. Och det finns en orsak till det. Jag är sockerberoende. Fjantigt tycker många kanske. Finns det ...

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt. Visar ju bara på hur spännande mitt liv är. Inte så mycket att förtälja.   Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten. Varje år blir jag mer elle...

Av no-sense - 8 september 2015 08:18

Elgiganten är en farlig affär. Jag sitter och skriver detta på min aldeles splitter nya laptopp som min man köpte till mig. <3 Vi åkte till Elgiganten för att köpa eltandborste till dottern då tandläkaren rekomenderade det efter sista besöket. Råk...

Ovido - Quiz & Flashcards