Alla inlägg under april 2014

Av no-sense - 7 april 2014 22:59

Mmmhmmm... första jobbhelgen avklarad å den gick snabbt som attans tycker jag. Men fötterna skvallrar om hur länge tolv timmar är egentligen. Ont i fötterna får man när man inte är van vid det. Räknade hur många steg jag tog under mitt arbetspass i lördags och enligt appen jag tog hem tog jag hela 7512 steg! Det blir några kilometer det. Men det är lite tungt å stiga upp 7 på måndagarna när man jobbat till halv tolv på söndagen. Så ska man duscha å ta sig hem också så man är ju inte isäng försän tidigast halv ett - ett. Men sen så har man ju hela veckan på sig å vila lite om man nu skulle känna för det. Men inte har det blivit någon vila idag!! Gjort både ett pass på gymmet med en timme på cross trainern och en 7 km promenad med hundarna. Lite städning har man klämt in där också så tjag har inte legat på latsidan. Det är slut på det nu. Nu ska fläsket bort. En gång för alla. (Stora ord jag hoppas ska kunna leva upp till.)

Jag har haft ont i mina axlar till å från länge nu. Väldigt länge. Jag har gått å fått massage hos en riktigt duktig tjej i byn, Tiinas planet (är du från byn gå till henne riktigt duktig) och nu sist så knådade hon bort några knutor å satan vad ont jag hade i två dagar sen. Sen kändes det bättre ett tag men det är tebax. Bigg time. Jag har gått och försökt ignorera det hela och väntat på att det skulle försvinna men den är en envis fan. Så jag får väll ta å gå och kolla upp det hela snart. Lite trött på väntrum å doktorer! Sällan som man faktiskt får den hjälp man vill ha så det känns mest som bortkastade pengar å tid. Men det börjar bli ohållbart nu så jag får nog se till å gå iväg ändå!

Japp japp... Har inte mer å tillägga idag. Trött i ögat nu så tänkte vila dom lite.

I've had enough of you!
Time to tuck you in and
say goodnight!!

Av no-sense - 3 april 2014 22:25

Mmmm nästan hela första lediga veckan är över och jag vet inte var tiden tagit vägen riktigt. Tycker inte jag har hunnit med någonting egentligen! Jag har varit så trött!!???!! Jag förstår inte varför. Jag har i alla fall lyckats skärpa till mig med mat och nja...träningen också lite bättre. Har gått 2,5 mil än så länge denna veckan. Ska försöka ta någon mil till i morgon. Men mest har denna veckan bara flutit förbi ganska obemärkt. Inte hänt så mycket.

Vi har fått två nya förfrågningar från socialtjänsten båda förfrågningarna handlade om ett syskonpar. Men då skulle vi bli 6 stycken och får inte plats i bilen om vi ska iväg någonstans så vi var tvungna att säga nej. Vi har inte råd å köpa ny bil just nu. Det känns jobbigt att behöva säga nej. Särskilt med det ena syskonparet som hade det väldigt svårt och har haft det jobbigt länge. Det känns riktigt jävla krasst att säga nej för då får vi inte plats i bilen. Ok inte helt och hållet bara därför men det är jobbigt ändå. Vad kommer då hända med dom? Det regnar barn just nu känns det som som behöver någonstans att få växa upp. Som barn och i en trygg miljö. Det behövs många nya familjehem! Ni kanske känner någon som skulle passa....det kanske rent utav är du! ;)

Nä...jag är trött som vanligt så jag får väll ta å sova.

It's big,
It's warm,
It's fuzzy.

Before you get any ideas -

it's a big night HUG from me to you!

Ovido - Quiz & Flashcards