Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Nya projekt

Av no-sense - 3 februari 2015 19:17

Jag behöver ett nytt projekt att fokusera på. Jag älskar helgskiftet. Mycket fritid men.... med det skitvädret vi har... hatar vintern... så klättrar man lite på väggarna här hemma ibland. Har försökt fokusera på träningen men det är ju oxå en jävla berg och dalbana så jag ger upp nu och fokuserar på nått annat ett tag. Jag ska renovera! Har 2 1/2 rum på ovanvåningen som ska fixas. Dags att ta tag i det känner jag. Jag ska göra något så spännande som att bredspackla. Japp japp... Har aldrig gjort detta innan. Har hört att det är svårt men med tid och envishet ska jag nog få till det. Det är bara lite jobbigt när man är envis som en annan men med lite för kort stubin så kan det bli lite turbulent när jag ger mig in på projekt som detta. Tur jag är ensam hemma om dagarna så man kan svära och föra liv så mycket man vill. Kommer nog bli en del av den varan men det ska bli skönt när det är färdigt.

Vad gäller träning och mat så ger jag upp. Jag orkar inte mer. Jag kämpar och kämpar men det händer aldrig någonting. Jag trivs jättebra med lchf och kommer fortsätta med det. Jag har inte kännt något godissug på jättelänge fram till för någon dag sedan. Nu har sötsaksdjävulen bosatt sig på min axel och försöker febrilt övertala mig att skit samma. Ät nått gott vet ja!! Men jag vet vad som kommer hända om jag ger efter. Då kommer jag sitta där igen och kränga choklad kväll efter kväll. Måste försöka bli av med den fan på axeln igen. Så jag behöver en avledningsmanöver i form av ett renoveringsprojekt.

Renoveringsprojekt brukar inte gå som jag vill och planerat vilket också av den anledningen brukar orsaka ett mindre trevligt humör så håll avstånd... Ring först om ni tänker besöka mig så ni slipper bli bemött av flygande penslar i dörren när ni kommer. Skulle helst bara planera och peka med hela handen och låta någon som kan göra det men men.... jag lär mig förhoppningsvis något nytt.

Måtte denna vintern vara över snart. Vill ge mig ut och springa och samtidigt tycka det är roligt och härligt. Nu är det bara kallt, grått och deprimerande!

Jahapp, nähäpp nu e de kväller.

Simma lugnt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av no-sense - 9 november 2016 15:37

Hejsan hallå haj haj å tjena.   Nu kommer ett ltet inlägg efter ett lååååååångt uppehåll I know. Men jag känner att jag har lite på hjärtat som jag vill ventilera.   Det är ett ämne som man gärna inte diskuterar med någon vare sig man har d...

Av no-sense - 28 december 2015 12:02

Hej igen.. Ja det händet då inte ofta att jag skriver med mindre än en månads mellanrum men jag kände att mitt förra inlägg krävde ett nytt. Jag va ganska långt ner på glädjeskalan när jag skrev mitt förra inlägg. Och jag vet att folk inte menar någo...

Av no-sense - 26 december 2015 14:26

Ja... nu kommer det en mindre roman igen. Jag har nämligen något jag vill be er om. I alla fall er som finns i min närhet. Som ni alla vet äter jag lchf. Och det finns en orsak till det. Jag är sockerberoende. Fjantigt tycker många kanske. Finns det ...

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt. Visar ju bara på hur spännande mitt liv är. Inte så mycket att förtälja.   Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten. Varje år blir jag mer elle...

Av no-sense - 8 september 2015 08:18

Elgiganten är en farlig affär. Jag sitter och skriver detta på min aldeles splitter nya laptopp som min man köpte till mig. <3 Vi åkte till Elgiganten för att köpa eltandborste till dottern då tandläkaren rekomenderade det efter sista besöket. Råk...

Ovido - Quiz & Flashcards