Alla inlägg under mars 2014

Av no-sense - 31 mars 2014 22:05

Mmmhmmm.... Vad att förtälja en dag som denna, en måndag som många andra. Jo just detta ska jag säga er att jag har varit ledig idag, och jag kommer vara ledig i morgon och på onsdag mä å torsdag och fredag oxå! Najs. Och jag har haft hyfsad träningsverk idag då jag var ute på en 14 km lång promenad/jogging runda igår!! Najs. Känns som man är på väg tillbaka igen. Saga har varit hemma från skolan då hon varit sjuk i helgen med feber å ont i halsen. Nu är det bara lite halsont kvar så hon får antagligen åka till skolan i morgon. Och än så länge har jag fått hålla mig frisk denna gången. Jag har ätit vitpepparkorn som alla säger man ska göra och än så länge..... peppar peppar. Jaha...annars har jag mest farit rundor idag. Varit en runda hos mamma, lunchat med Daniel i Älmhult och varit på familjehemsutbildning nu på kvällen. Och nu sitter jag och avslutar kvällen med att titta på Hasselhoff. Han är rätt kulig har jag kommit fram till!
I morgon blir det en del pappersvändande så man kan få ihop deklarationen nån gång. Förhoppningsvis kan man få tillbaka någon krona men det återstår väll å se. Den ska man se om man kan göra nått åt ruffset hos frissan. Men ja....hon gör så gott hon kan!
Ja vet inte riktigt varför jag fick för mig å blogga idag då det varit ganska händelselöst men ja så är det ju för det mesta.

Nu gott folk å alla ni andra oxå så är det ändå dags att nana kudden.

Goodbyes are not forever.
Goodbyes are not the end.
They simply mean I'll miss you
until we meet again.

Av no-sense - 28 mars 2014 20:39

Detta är inte san!!!! Saga sjuk....igen...feber och kräks!!! Och jag känner mig lite sådär tung i magen. Hoppas fan inte man åker på det en gång till nu när man precis blivit frisk!!! Gubben är i Stockholm idag med mor min, styvfar och svåger. De har tömt mormor och morfars hus. :( Jag har köpt morfars gamla kombimaskin och lite andra verktyg. Det ska bli roligt att kanske kunna göra lite smågrejer på den! Har en idé till musikhjälpen i år. Tänkte göra lite grejer till det som dom kan auktionera ut. Får se om jag kan genomföra det också. Har köpt lite björk av en jobbarkompis jag tänkte använda till det. Men vi får väll se hur det blir med de! :) Så nu är jag hemma med lillklanen. Och jag fick för mig att se om Braveheart! Så den sitter jag å småtittar på nu. Kan alla repliker utantill! :)
Och nästa vecka är jag ledig måndag till fredag för då ska det börja jobbas helg igen! Ska bli ganska skönt faktiskt men vi får väll se hur länge man tycker det!

Jag älskar denna filmen så nu tänker jag runda av för idag. Smutta vidare på mitt vin och invänta gubben som e på väg hem! :)

Sleep tight, ya morons!!

Av no-sense - 26 mars 2014 13:55

Hmmm....det var så länge sen så jag minns knappt hur det var men jag tror jag är frisk! Jag var lite snuvig igår men det berodde nog mest på att jag åt stark chilli con carne. Jag hostade lite men det var för jag satte i fel hals! Ha.......ja jag tror minsann jag är frisk.
Nu ska man försöka komma igång med träningen igen. Måste nog ta det ganska försiktigt. Ska börja med att gå igen. Gå å simma sen får vi se vad som händer. Å maten.... ja den är nog än värre än träningen för tillfället!! Katastrof rättare sagt! Varför ska det vara så svårt att göra bra val när det gäller det?? Borde inte vara så jäkla svårt! Men nu blir det nya tag. Ok nog om det!!
Jag måste göra fler förändringar i mitt liv. Har gjort en del fel val på sistone. Har en del som jag måste göra om göra rätt.

Ok.....på plats på jobbet nu!! Laddat upp med massa energidryck och dylikt så jag ska försöka överleva denna dagen också!

Ha're najs!!!

Av no-sense - 24 mars 2014 11:29

Ja tillvaron verkar ha lugnat ner sig lite. Skönt det. Å sommaren är på väg. Najs!!

Just nu går vardagen förbi som vanligt. Idag har jag fått lite städat här hemma. Skulle egentligen torkat golven oxå men...ja va fan....orkade inte. Nått ska man ha och göra i morgon oxå. Lite nyheter har jag ändå. Jag ska börja jobba helgskift igen. På gott och ont. Är gött å ha så mycket fritid. Man har gott om tid å träna. Förra gången jag hade helgskift gick jag ner ganska många kilon så jag hoppas kunna bli av med de sista kilona jag bär på nu. Sen ska jag titta runt på lite olika kliniker och se om man inte kan göra något av gäddhänget på magen. Det skulle varit riktigt najs det.
Jag är lite förundrad över hur landstinget resonerar över alla de här operationerna de slänger efter folk. Man behöver ju knappt vara överviktig för att få en gastric bypass och sen när de gått ner får de även en operation för att ta bort huden på magen. Men skulle man lyckas gå ner själv ja då får man betala själv. Skulle kanske valt å görs en operation istället?? Gå upp alla kilon igen och ta en sån istället. Sjukt tycker jag men men.... Jag får väll betala för den då!!

Gick in och kollade mitt skattebeslut på nätet igår. Och jag tjänar för mycket pengar verkar det som. Ska betala 28 800 kr!! Aaooutsch!!! Men det kommer det inte bli efter jag gjort dom avdrag jag ska göra men ändå!! Tjänade faktiskt nästan 550 000 förra året!! Ganska bra! :) Synd bara alla jävla gamla skulder äter upp alltihop!! Men sen.....när dom väl är betalda!! Då kan man kanske börja leva rätt gott. Kanske till och med skaffa ny bil!! Men det blir då. Nu är det som det är. Hade hoppats på att bli av med en av skulderna nu till våren men det verkar inte bli så ändå! :( Blev inga valpar på Betty denna gången heller. Hade sett fram emot den extra lilla inkomsten men men... Sen hade jag hoppats på en stor summa tillbaka på skatten då jag gick med gigantisk förlust på Green Wash men den verkar inte bli så fet som jag trodde!! Suck! Så jag får dras med den skulden ett tag till tyvärr. Mög å skit!

Skönt med helgskift men....man missar mycket också! Som topploppet T.ex Det är lite skit!! Hade sett fram emot det. Tror typ alla lopp går på helger :/. Men tycker ändå fördelarna överväger nackdelarna. Saga blev glad av att jag ska gå helgskift igen. Jag träffar ju ungarna betydligt mer då!! Och de kan ha sommarlov utan fritids och sånt. Hitta på grejer mitt i veckan under hela sommarlovet.
Fast en helg har jag redan tagit ledigt. Sa till min chef att jag tar bara helgskiftet om jag får ledigt den helgen annars går jag kvar på 2-skift. Och det är den 5-6 juli. Då är det rasspecialen i Gränna!! Den kan man inte missa bara!!! Har blivit en väldigt trevlig tradition! Och i och med att jag jobbar helg då så ska vi stanna en hel vecka denna gången!! NAJS!! Me like! Och ungarna blev överförtjusta också!! :) hoppas bara det inte regnar hela veckan. Inte så kul när man bor i tält! :) Ser fram emot det!!

Ja nu tror jag jag skrivit färdigt för idag. En liten parentes bara. Om du som läser gått in via länk på Facebook så spara adressen hit om du vill fortsätta läsa för jag ska lägga ner min Facebooksida igen. Det är bara skit där ändå!!

So long, and may your horse never be an ass!!

Av no-sense - 19 mars 2014 18:39

Ja... det va inte igår! Just nu sitter jag å tittar på när dottern tränar judo så jag passar på å skriva några rader.

Det har hänt massor som vanligt. Kommer hoppa över en hel del. Orkar inte skriva en roman på telefonen. Men jag tänkte skriva lite om mormor. Hennes begravning var en onsdag. Och jag lyckades ju givetvis bli sjuk tills dess. Rejält sjuk blev jag!!!! Helgen och måndagen innan låg jag å körde porslinsbuss. Och trodde jagvskulle behöva stanna hemma å missa begravningen. Men piggnade till lite på tisdagen så jag tog mig upp väldigt tidigt onsdags morgon för att ta bil,tåg,pendeltåg å bil igen ut till mormors begravning som började klockan 13:30. Jag kände redan när jag vaknade att jag inte mådde bra men jag tänkte att det säkert skulle gå över efter man vaknat till lite. Men redan i bilen till Hässleholm så kände jag att detta kommer bli jobbigt. Och det blev det. Fy faaaaan säger jag bara. Jag var så jävla dålig. Ont i huvet, ont i magen (eller mer i mellangärdet över lungorna) och det kändes som om jag inte fick luft ordentligt. Men det var bara å sätta sig på tåget! Smockfullt på tåget såklart. Och varför kränger det så in i helvete??? Blir åksjuk uppå allt. Försöker sova å piggna till men det fungerar inte. Efter många plågsamma timmar är vi framme i stockholm. Och ja det är vidare med pendeltåg ut till Vallentuna. Och när vi satt på pendeltåget, eller jag låg hängd över högen med väskor å jackor blev jag fan helt lipfärdig. Jag visste inte ens hur jag skulle orka ställa mig upp å gå av tåget när vi var framme. Än mindre ta mig igenom resten av dagen. Men.man sätter en fot framför den andra så går det till slut. Blev hämtade vid stationen av mamma och vi tog oss ut till kyrkan. Begravningen. Jag kom ihåg näsdukar denna gången i alla fall. Men det var tungt. Man sa inte bara hej då till mormor utan till en hel era i ens liv kändes det som. En stor del av ens liv som bara försvann och som aldrig kommer igen. Bara tanken på att det huset ska säljas till främlingar och man kommer aldrig åka dit igen. Jätte jobbigt. Efter begravningen var det fika i församlingshemmet. Jag orkade bara va med en halvtimme sen gick jag it och la mig i baksätet på en bil. Somnade. Vaknade abrupt då Daniel knackar på rutan, dags att åka hela vägen hem igen!!!! Fy fan. Fick ingen luft, stickningar i fingrarna och i läpparna. Trodde jag skulle dö!!!! Men.vi kom hem efter många om och men. Det var kanske inte den allra värsta dagen i mitt liv men helt klart i topp 3!!! Och jag är fortfarande inte helt frisk så här en månad senare!!

Sen har det hänt en massa annat också. Men inget jag orkar skriva om nu. Men det har känts som om de här första 3 månaderna på detta året har varit som att leva i en dokusåpa!! Har varit lite smått surrealistiskt. Men nu tror jag det börjar lugna ner sig lite. Kanske man kan få ett litet andningshål förhoppningsvis.

I och med att jag varit sjuk så länge har det helt skitit sig med allt vad träning heter också!!! Och mat och godis har man stoppat i sig i mindre mängder. Men jag tror mig inbilla mig att jag är på bättringsvägen nu. Så kanske jag ska börja jobba helgskift igenom två vveckor och då j_var. Då lägger vi i den högre växeln igen. Då ska de sista kilona bort!

Ok...va lite jobbigt att skriva från telefonen. Har utelämnat en lååång historia om en pojke som blev placerad hos oss också ett tag och det var världens cirkus några veckor p.g.a det också! Men det kanske jag tar en annan gång.

Annars lugna gatan....ja eller hur!!!

Ovido - Quiz & Flashcards