Alla inlägg under juni 2014

Av no-sense - 15 juni 2014 08:26

Hmm....det blir långt mellan gångerna. Det är som vanligt tiden flyger förbi innan man ens hinner reagera!! Man tänker man ska göra så mycket och gör kanske en bråkdel av allt det man tänkt ut man skulle!! Det har hänt en del sen sist.

Som T.ex

NY BIIIIIIIIL!!!!!!!!! :)))))

Sååååååå gött. Vi valde att skaffa en förmånsbil från jobbet. Det blev en Volvo V70 årsmodell 2013. Den har gått 2200 mil, är en diesel, automatare!!!!! Hur gött som helst. Visst det kostar lite. 4150kr/mån men... då ingår allt! Bil, försäkring, skatt, service, däck, en tvätt i veckan (om man nu orkar tvätta bilen en gång i veckan), spolarvätska ja..... rubbet. Och dessutom Volvo on call! Skulle man bli stående någonstans, punka, kört i diket eller soppatorsk ja då kommer dom och hjälper en!! Det kan inte bli bättre. ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR vår nya bil!!!!

Mmm de va de.

Jag kämpar på med Army Fitness! Det är jäkligt jobbigt men riktigt kul och det börjar ge lite resultat. Men nu är det bara en vecka kvar och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på sen. Jag sa ju upp mitt medlemskap på Motiva, tröttnade på det stället. Så nu funderar jag på ta upp simning igen och kanske prova kettlebells. Så får jag försöka börja springa också så jag kan ta mig runt på topploppet även i år och helst på en bättre tid än förra året fast jag är tveksam till att jag kommer klara det men det återstår ju att se!! :) jag vill inte tappa det jag byggt upp nu ju så nått måste jag ju göra. Kettlebells eller styrketräning på badhuset kanske??

Jag hade oturen att komma med intidningen oxå! :) Dagens fråga. Hon ställde en fråga om en skola som ska byggas om till lägenheter i byn, jag gav min betydelsefulla åsikt, hon tog kort, klart.
Nästa dag kunde man se min tråkiga nuna där!!! Jobbigt.

Och samma kväll damp det ner ett sms på min telefon:

Hej piiiiiiiip heter jag som stör, jag såg en vacker kvinna härom dagen o måste fråga om du skulle kunna tänka dig att bli utbjuden på en middag? Själv är singel o man lever bara en gång så jag tog tjuren vid hornen o måste våga fråga. Mvh piiiiiiiiiiip.

Svar: hej piiiiiiiiiip. Jag vet inte vem du är eller om du fått tag på rätt telefonnummer. Smickrad över ditt sms men jag är gift och får tacka nej till din inbjudan. Mvh Malin.

Så trodde man det skulle vara slut här. Nej......

Svar: jo hjärtat jag har kommit mer än rätt o blev helt övertygad när jag såg sig dig idag i blt tidningen att det va dig jag sett. Finns det ingen chans till att träffa dig du underbart vackra över en middag på stan???? Mvh piiiiiiiiiiiip.

Svar: jag älskar min man och jag är inte intresserad av att inleda någon relation med någon annan. Ser du mig på byn någon gång kan du väll komma fram och presentera dig. Mvh Malin.

Och ja..... Så höll det på i några dagar han gav sig inte.

Han försökte övertala mig och sa att det var minsann en vältränad, snygg brandman jag nobbade. Han hade båt som han ville ta med mig ut i. Föreslog att jag skulle säga till Daniel att jag skulle på utbildning med jobbet en dag och istället åka ut med honom med hans båt. Osv osv. ....

Han försökte till och med få mig att tro att Daniel var minsann otrogen mot mig för det hade han hört från en säker källa!!!!! Han vet ju inte ens vem Daniel är!! Det blev ganska jobbigt till slut och jag bad honom inte särskilt vänligt att dra åt h-vete. Och han slutade som tur är.

Det som är lite läskigt är att jag vet inte vem han är. Om jag springer på honom på byn så har jag ingen aning. Hoppas bara han fattade vinken ordentligt. Som tur är bor han inte i min lilla by utan strax utanför Ronneby. Sa han i alla fall.

Nej nog om det. Nu har ungarna sommarlov och jag längtar tills vi ska upp till Gränna. Vi åker den 2 juli och stannar en vecka!! Ska bli helt underbart. Bara det inte regnar. :) kan bli lite jobbigt å tälta en vecka i regn men det gör det då säkert inte!! :)) Det ska bli så jäkla härligt.
Det är några veckor kvar till semestern. Det börjar kännas lite segt, vi har så sen semester i år. Börjar inte förrän v. 29!!! Det som är bra med att jobba helg är att det blir ju mer än fyra veckor av det! Man får ju nästan hela fem veckor sammanlagd ledighet. De e härligt det. Igen!! Jag är så jäkla tacksam för mitt jobb!! Visst man suckar kanske lite när man tar sig dit på lördagsmornarna men fan vad glad jag är för mitt jobb!! Tack tack tack tack tack!!!!!!! Blir nog många år till där hoppas jag!

Nej....nu behöver jag en kopp kaffe så man vaknar till innan man ska till jobbet igen. 12 timmar sen så har man hela underbara veckan framför sig! :)) blir nog mycket solande å badande denna veckan skulle jag tro! :)

Ha're najs så hörs vi snart igen!!

Puss å kram å puss igen.

Ovido - Quiz & Flashcards