Alla inlägg under september 2014

Av no-sense - 26 september 2014 09:10

Ååååååååååååå vad jag längtar. Å nu är det bara 9 dagar kvar innan vi åker!!!! ?????
Jag har sagt det innan och jag säger det igen FAN VAD HÄRLIGT DET SKA BLI!!! Ska hämta ut lite cash på torsdag. Dom säger det är ganska billigt där så det gör det hela ännu roligare. Att inte behöva ha ont i magen över hur mycket pengar man spenderar och ändå kunna leva utan att snåla. Yeay jippi hurray!!

Ok.... LCHF! Funkar skitbra. Vågen fortsätter ner ganska fort ändå. Men så är man som man är lite otålig och vill att det ska hända över en natt. Men jag är glad ändå. -3,5 kg sen jag började. Och det känns jäkligt najs efter denna katastrofsommaren (viktmässigt)! Så jag kommer definitivt fortsätta med detta. Och det allra bästa med lchf är att man blir inte hungrig på samma sätt som innan. Jag hatar att vara hungrig. HATAR DET!! Det är inte den värsta känslan kanske men där i topp fem i alla fall av hemska känslor. Och istället för att känna - fan vad jag är hungrig stanna bilen så jag kan döda den där jävla kon å äta den, så känner man istället - hmmmm jag skulle nog kunna äta något nu. Och det är ändå hyfsat enkelt att hålla sig borta från socker. Fast.... jag har ju gillat konditorierna som finns i byn på fb såklart. Dumt. Får nog ta bort dom. För där läggs det upp dagligen bilder på fina bakverk och deserter! Och egentligen är jag inte så mycket för bakelser och sånt men oj vad gott det ser ut helt plötsligt. Man börjar fundera hmmmm hur skulle det smaka nu efter man varit utan socker ett tag och man vill nästan prova för att få reda på om man fortfarande tycker om det eller inte. Så dumt!!! Fruktansvärt dumt. Det kommer bli lite jobbigt i Prag att inte proppa i sig massa efterrätter och skit. Men jag får stålsätta mig så ska det säkert gå bra.

Jag kör även 5:2 samtidigt. Måndagar och torsdagar äter jag bara ett mål om dagen på runt 500 kalorier. Och det hade jag aldrig klarat innan jag började med lchf! Aldrig I tell you. Men det går ganska bra ändå. Kvällarna kan bli lite jobbiga men då går man och lägger sig lite tidigare så går det ändå.

Och nu börjar jag må lite bättre för efter första veckan så var det precis som om kroppen bara stängde ner. Ingenting fungerade kändes det som. Jag tappade massvis med hår. Jag menar verkligen tonvis med hår!! Och mitt hår har alltid varit viktigt för mig så jag fick mindre panik över detta. Men det har börjat bli bättre tack och lov. Hela ansiktet exploderade med finnar!!!! Urk!! Börjar också bli lite bättre nu. Och så... ja alla pojkar kan sluta läsa nu om ni tycker det är pinsamt men jag fick mens två veckor för tidigt och blödde i 12 dagar i sträck!!! Har också slutat nu men det var väldigt jobbigt ett tag. Men det var precis som om kroppen bara stängde ner helt och hållet och gjorde en reboost eller nått. Nu känns det i alla fall som man är på väg tillbaka igen!! Drar en suck av lättnad.

Ved! Vi var och hämtade hem 5 kubik ved i förrgår. Och jag gjorde inte jättemycket men känner det i ryggen på en gång. Fan fan fan. Ska jag aldrig bli av med den skiten. Suck. Men vad ska man göra veden behöver komma in så det är bara att hugga in! Därför har jag inte tid å sitta här något mer på min feta röv så ha're najs till nästa gång!!! Kommer antagligen något inlägg till innan vi åker till Prag!! :)))))

"Remember me and smile,
for it's better to forget than to
remember me and cry."

Dr. Seuss

Av no-sense - 15 september 2014 09:59

Ja i vilken ände ska man börja?
Val igår. Å ja jag röstade blått och är inte glad åt resultatet men jag är så jäkla trött på politiksnack så jag hoppar över det.

Jag vägde mig idag och JAAAAAA ÄNTLIGEN har det börjat gå på rätt håll igen. Jag har börjat med lchf och det går väll ganska bra. Det fungerar ju uppenbarligen men.... I längden vet jag att jag kommer inte stå ut med det!! Vad blir det till frukost idag? Ja jag vet bacon och ägg! Ja gott och väldigt lchf. Vad ska vi ha till lunch? Jaaaaa jag vet ägg och bacon denna gången. Hmmmm ok. Å vad blir det till middag tja en bit kött med hemmagjord bea sås. Ja .... Kött är gott men väldigt tråkigt med kött utan alla underbara tillbehör. Men innan jag har kommit underfund med vad jag ska göra istället så ägg and bacon it is! -1,7kg på två veckor med minimalt med träning. Inget jag eftersträvar men jag måste få bukt med ryggen innan jag kan börja träna ordentligt. Så det får va såhär ett tag. Och jag måste säga att all det här fettet man proppar i sig ger en väldigt låååång mättnadskänsla och det är jag inte van vid heller. Där ställer mina vanor till det lite för jag äter nog mer än vad jag behöver egentligen. Nej... Nog om detta.

I övrigt gällande mat å viktnedgång har jag faktiskt hittat det jag har eftersökt. En hypnotisör som kan hjälpa en att ställa om hjärnan! Det är kanske lite extremt och det var ganska dyrt men jag är beredd å prova vad som helst så när/OM jag får mina skattepengar bokar jag en tid bums! Det går inte att hålla på så här i resten av livet. Jag lever med min familj. Och just nu när jag skriver så ligger det en påse med turkisk peppar och frestar mig på soffbordet. Jag vågar knappt flytta ut påsen till köket för det kan slinka in en bit i munnen på vägen. Och jag kan inte begära att hela huset ska tömmas på socker och vetemjöl. Bröd T. ex, jag älskar bröd!! Och jag kan inte äta det utan att gå upp några kilo. Men jag kan inte begära att alla andra ska sluta äta bröd bara för det. Jag måste handla hem det men jag kan inte äta det.

Nej... Slutpladdrat om det!

Nu drar det snart iväg till Prag. Behöver jag säga att jag längtar?? JAG LÄNGTAR!!! Det känns helt fantastiskt och lyxigt att få komma iväg så. Jag å Daniel har varit tillsammans i 17 år och har aldrig varit iväg på en resa själva. Så nu ska jag passa på å rå om min man ordentligt!! :) Jag har lite planer för oss där nere! :) Efter 17 år och i en vardag som flyger förbi i 120 med läxläsning, matlagning, föräldramöten, städning, räkningar som ska betalas, jobb, jobb, jobb, möten med soc och skolor, hus som ska underhållas, hundar som ska rastas, jobb, jobb, jobb, ja jag vet jag har redan skrivit det men just nu jobbar Daniel väldigt mycket. Så ibland kan man glömma bort hur mycket man älskar varandra. Låter kanske fel å konstigt men man behöver bli påmind om det då och då.

Jag å Daniel har en lite annorlunda historia. Vi har gått baklänges i vårt förhållande på ett bra sätt alltså! Vi hade inte kärleksruset och pirr i magen i början. Faktum är att jag hatade Daniel några år och fattade inte varför han höll på å ringa mig ibland. Jag tänkte fan kan du bara inte lämna mig ifred!! Och när jag fick syn på honom när jag mötte honom på gatan i Osby för nu snart 17 år sedan (17 år om två veckor) så hoppades jag på att han inte skulle se mig och jag ville mest bara sjunka genom marken när jag insåg att han såg mig och dessutom började prata med mig! Han gjorde mig följe till jobbet, bjöd mig på bio (jag tänkte ja en gratis bio är han fan värd mig efter hur han behandlade mig) och tackade ja. Och på den vägen är det. Våran kärlek växte fram liksom smög sig på nästan obemärkt och till slut upptäckte vi att vi kan inte leva utan varandra. Vi har gått igenom så ofantligt mycket tillsammans. Och sista året har verkligen varit en prövning vill jag lova. Men vi tar oss igenom det för vi har en väldigt stark kärlek till varandra. Och han gifte sig faktiskt med mig när jag var som allra störst. Som en mindre valross faktiskt. Är inte det kärlek så vet jag inte! :D Ibland vill man slå ihjäl honom! Men den känslan brukar inte vara så länge. Och efter detta året som vi har haft så har både jag och Daniel förändrats och vi har lyssnat på varandra och vi har visat för varandra att vi faktiskt älskar varandra och vill fortsätta tillsammans. För.... det var nära att det inte skulle sluta så ett tag .. lett me tell ya!! Väldigt nära!!
Så efter detta långa utlägg. Prag here we come! :)

Nu ska jag göra ett mindre roligt samtal till soc. Vi har fått en förfrågan om en ny placering här men vi känner oss aningen sköra just nu så det vore inte rätt helt enkelt. Vi behöver vara bättre förberedda om vi ska orka ta hand om ett barn till först.

En sista politiskt inlägg. Precis så tycker jag man ska känna om invandringen i Sverige. Jag är för invandring och mångfald men vi måste se till att vara förberedda och kunna ta hand om dom på ett bra sätt när de kommer hit!!

Ja ja jaaa.... jag sa ju ingen politik. Och nej jag röstade inte SD för det!!

Peace out you bitches

Toodle loo

:D

Av no-sense - 1 september 2014 11:48

Ibland så bara hatar man sig själv så till den milda grad!!!! Alltså va fan är det för fel på mig!!!!! Störd i huvet är vad jag är jävla pucko IDIOT!!! Ställde mig på vågen i morse. FAN!!! Jag visste ju! Ingen överraskning direkt men man blev ändå helt körd i botten! Varför ska det vara så jävla svårt att bara hålla vikten??? Varför???? Varför varför varför???? Ska jag låta det gå åt helvete igen??? Varför?? Fan!!!! Jag fattar inte! Varför är det så jävla svårt. Jag orkar fan inte hålla på så här. Det tar för mycket energi av en. Jag får väll ta å göra en sån där gastric bypass operation så har jag inget val sen. Det är nog det jag behöver. Någon måste ta bort min fria vilja!!! För min vilja leder mig in på väldigt dåliga stigar!!

Ja ja.... men nu så blir det en nystart IGEN för tvåhundraelftemiljonte gången då med bättre matvanor och nytt gymkort. Ett gymkort som jag försökte använda idag. Packade ihop allt gick ner till gymmet (badhuset i Olofström) och så fan så fungerar inte skiten. Jag kommer inte in!!! Å badhuset var också stängt och ingen personal. JÄVLA SKITSTÄLLE !! Fan vad jag är arg idag!! Så jävla lack!!! Helt jävla gråtfärdig faktisk. När dom ändå skär i magsäcken kan dom passa på å lobotomera mig också på samma gång. Blir väll ingen större skillnad ändå!!

Mat å godis är ett helvetes beroende och jag blir aldrig av med det! Aldrig. Minsta lilla jävla motgång i livet så åker man dit igen! Slår aldrig fel!

Sorry... var bara tvungen å kräkas lite!!

Vilket jävla helvetesår detta varit. Det får fan vända nu!

Å helgskiftet har blivit uppsagt igen! Skit. Jag trivs jävligt bra med å jobba helg vill inte INTE gå tillbaka till två-skift. Man har blivit lite bortskämd nu. Dessutom så jobbar gubben min en hel jävla massa nu och kommer ibland inte hem förrän nio - tio en del kvällar. Då funkar det inte å jobba 2-skift så jag bad chefen om nattskiftet istället. Och jag har hört det ryktas om att jag fått det. Vi får väll se. V 41 jobbar jag sista helgen i alla fall! :(

Men vecka 41 längtar jag till ändå!!!! Jag å Daniel ska åka till Prag! Han fyllde 40 i augusti och fick presentkort på ticket så vi bokade mån-fred v 41 i Prag, utan barn, bara vi två!! Helt underbart ska det bli!!! Jag slåss med mitt dåliga samvete över att vi åker utan barnen men vi behöver detta jag å Daniel. Som sagt.... det har varit ett jävla skitår. Det har satt en hel del spår. Så det håller en flytande nu! Man drömmer om Prag och ser fram emot det! Blir hetsbanting fram tills dess.

Slog nog rekord i antal svordomar i detta inlägget. Men jag är jävligt lack idag. Men i morgon är en annan dag. Förhoppningsvis bättre än denna.


Nä... har ingen rolig slutkläm idag

Ha're

Ovido - Quiz & Flashcards