Alla inlägg under november 2015

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt.

Visar ju bara på hur spännande mitt liv är.

Inte så mycket att förtälja.


Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten.

Varje år blir jag mer eller mindre helt knas vid denna årstiden. Och i år kanske lite hårdare än vanligt.

Jag är lite ledsen/arg/besviken/uttråkad/frustrerad över mitt jobb just nu. Vilket är extra tråkigt för jag har alltid trivts så bra där och det gör det hela ännu värre. Det började när de la ner helgskiftet och jag fick börja 2-skift igen. Jag har fortfarande inte vant mig riktigt vid det igen. Jag blev väll lite bortskämd med all den lediga tiden och att kunna sköta allting hemma utan stress och att kunna känna sig utsövd och pigg. Nu går man runt som ett vrak och orkar ingenting. Jag tycker verkligen inte om 2-skift. Så sökte jag ett jobb på volvo. Ett dagtidsjobb som jag faktiskt tror skulle passat mig riktigt bra men fick inte det. Blev väldigt glad att komma s långt att bli kallad till intrvju men nu i efterhand så hade det varit bättre med ett nej från början. Nu började man ju hoppas och faktiskt tro att man hade en chans. Och man målade upp hur framtiden kunde se ut med det jobbet och så blev det inte så. Besviken är milt uttryckt.


Sen så fick jag byta skift på jobbet. Jag skulle ändå byta skift i en vecka för jag var tvungen att gå några förmiddagsveckor på raken då min man skulle till Portugal och jobba. Så då frågade chefen om jag var intresserad av att byta skift helt å hållet för de var två mindre på andra skiftet. Och med aldeles för lite eftertanke och med en växande frustration över jobbet så sa jag lite förhastat ja till detta. Jag tänkte att det var kanske det lilla miljöombytet jag behövde. Jag hade fel!! Jag passar inte alls in på det skiftet.


Så nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Men jag vet att jag behöver göra något. Jag vägrar gå till ett jobb där jag inte tivs!

Så vad är alternativen?

Vänta och se vad för jobb som dyker upp på volvo. Dyker ju upp en hel del men kanske inte alla som är så jättekuliga. 

Leta helt nytt jobb.

Eller starta eget igen. Har haft en hel del tankar på sistone. Dyker rätt tillfälle upp bara så vet jag precis vad jag skulle göra. Och hur gött är det inte att få vara sin egen chef!!


Jag håller alla alternativen öppna för tillfället. Vem vet vad jag får för mig!! Det är väll det som är härligt med livet ändå. Det finns faktiskt ganska många alternativ det gäller bara att hitta dom och det är ju inte gjort i en handvändning. Får bara ladda hem en jäkla massa ljudböcker som jag kan lyssna på på jobbet tills något dyker upp. Det är det dom gör på B-skiftet. Lyssnar på ljudböcker. Får väll försöka passa in.


Träning... ännu ett deprimerande ämne just nu. Gick från att vara ute och springa varannan dag i 3 månader nästan och vara skitduktig till att inte springa en meter på nu snart 4 veckor. Jag har tappat all motivation till allt just nu. Det enda som jag känner något som heslt engagemang över nu är familjen och julafton. Vilket vi ska fira här hemma med mina syskon med familjer och min mamma och plastpappa. Det ser jag fram emot faktiskt. Har köpt en fin gamal servis så jag kan duka fint. Och jag ska fixa all mat. Jag vill göra det till en jul man kommer komma ihåg. Och det kommer det att bli så det så!!


Men denna veckan så jobbar jag förmiddag och just därför måste jag sluta skriva nu och sova. För det kommer bli zombivarning på mig i morgon annars. Men det är det nog för det mesta på mig nu för tiden men det blir ju än värre utan sömn.


Så... Natti natti gott folk å annat pack!

Ovido - Quiz & Flashcards