Alla inlägg under oktober 2014

fan

Av no-sense - 20 oktober 2014 08:46

Idag vill jag bara fly. Dra år helvete. Försvinna upp i tomma intet. Man har försökt göra allting rätt här i livet. Man betalat skatt och den där jävla tvavgiften. Man står i kö man ställer sig upp för äldre på bussen. Man ser till att betala räkningarna i tid och att man har tak över huvudet å mat på bordet. Har aldrig i hela mitt liv provat knark å dricker väldigt sparsamt. Visst har man gjort många fel men inget som inte gått att rätta till. Så försöker man tjäna en extra krona och göra livet lite drägligare genom att vara kreativ och företagsam och startar företag, som går åt helvete. Man provar igen och gör allt enligt regelboken men i slutändan banar man bara vägen fram till kistan men en jävla massa skulder. Fan vad jag är lack idag. Idag vet jag inte vad jag vill. Men jag vill Fan då inte vara här.

Av no-sense - 10 oktober 2014 17:10

Sitter i skrivande stund på flygplatsen i Prag och inväntar flyget hem.

Det har varit en härlig resa och Prag kan jag varmt rekommendera till ert nästa resmål!! Så vacker stad och den bjuder då på mycket liv och rörelse. Väldigt god mat och dryck till bra pris (väldigt bra pris om man vågar sig bort från turist stråken och in i smågränderna). Första kvällen hittade vi en restaurang som låg in en bit i en liiiiiten liten gränd och det såg ganska skabbig ut och jag är rätt glad att jag inte såg hur köket såg ut men OJ vilken god mat!! Och billigt. Förrätt, huvudrätt och dryck till två personer för ca 200 svenska kronor!! Men dit hittade vi inte igen sen! :) Men ta med promenadskorna för vi har nog några mil i benen nu efter denna veckan. Vi tog lite spårvagn en dag för vi ville ta oss ut lite mer i utkanten annars är det bättre att gå. Ska ni hit så fråga om pris innan ni sätter er i taxin!! Det var en turistfälla vi gick i ? blev ganska dyr taxiresa från flygplatsen å in till hotellet!!! Men men..

Och idag fick jag lite goda nyheter då chefen ringde och meddela att helgskiftet kommer fortsätta ett tag till!! Yeay så jag kommer inte börja jobba 2-skift igen nästa vecka utan fortsätta som vanligt med helgen! ? verry najs!

Nu är det snart dags att gå ombord och även om det varit fantastiska dagar ska det bli skönt att komma hem till egen säng, ungar å hundar.

Jo.... Glömde en sak. Om man ska åka till Prag så ska man inte vara hundrädd! Alla går med sina hundar lösa överallt. Spelar ingen roll om det är i parken eller mitt i stan i fullaste trafikkaos så går dom med hundar lösa. Nästan så man funderade på att flytta hit! ? såg två staffar oxå!

Av no-sense - 2 oktober 2014 19:01

Jaha då fick man samtalet från chefen idag och inte med dom beskeden som jag ville ha!! Jag ska börja 2-skift igen! F-n!! Och jag går dessutom inte tillbaka till mitt gamla goda A-skift utan nu ska jag jobba B-skift. Skapar ju lite problem här hemma. För skolbussen som Saga åkte med i trean har ju slutat gå så vi vet inte riktigt hur hon ska ta sig till och från skolan nu. Men ja ja... sånt brukar lösa sig. För ja finns ju inga alternativ. Det måste lösa sig. Blir en svår nöt att knäcka. Jävligt surt. Surar ikväll! Fastar dessutom idag så humöret kan vara lite svängigt! :)

Men vågen fortsätter på en stadig kurs neråt!!! Yeay är så jävla glad. LCHF is the shit I tell ya!! Jag kommer definitivt fortsätta med lchf även efter jag gått ner allt jag ska. Men inte riktigt lika strikt och med en fastedag i veckan istället för två!

Enda positiva med att inte jobba helg är just att inte jobba helg! Ha ha nä men man kan kanske hitta på lite roligt om helgerna. Som rockabillykväll på Granada första lediga helgen, tja kanske! Får se.

Nej nu ska jag göra lite te å sura vidare!

?

Ovido - Quiz & Flashcards