Direktlänk till inlägg 9 januari 2015

Sjuk. ?

Av no-sense - 9 januari 2015 10:00

Typiskt!!! Så jäkla typiskt! Tre dagar med med hög motivation, 5 träningspass på 3 dagar, ätit helt rätt sovit tillräckligt så blir man sjuk!!! Helt jäkla manglad snarare!!! Fan känner för att skrika fast jag har så förbannat ont i halsen. Skit jag som verkligen var på G nu och kände det ända in i benmärgen att nu.... nu är det fan sista rycket! Nu får jag helt enkelt hoppas att den känslan sitter i tills dess att den här ockerförkylningen är över. För jag vill detta nu så jäkla mycket. Och jag känner att jag kan klara det nu! Om det inte vore för detta lilla gupp på vägen! Jag har inte tålamod med sån här skit. Jag vill inte vänta. Det är sånt här som sabbar för mig hela tiden. Nu är jag bra i ryggen igen, motivationen är tillbaka men när jag mår dåligt gör jag som jag alltid gjort för att försöka må bättre, trösta mig, med mat! Och godis och choklad och krypa ner i soffan å ynka mig!!! Om det nu finns ett sånt ord! ? Fa?t jag har inte ätit något onyttigt än.... Och ska inte heller. Hoppas jag.

Ni har säkert fattat att jag är helsåld på lchf. Inte bara i syftet att gå ner i vikt utan att försöka leva hälsosamt. Men.... Lchf innebär många timmar i köket då man måste göra allt själv. Finns inga bra färdiga produkter att köpa. Nu är jag inte jätte strikt och äter faktiskt köpt majonnäs och sånt men det blir många timmar i köket och det orkar man inte riktigt med när man mår skit. Får bara hoppas denna skiten går över fort så man inte trillar dit i sockerträsket igen. Får stålsätta mig. Får göra som jag gjorde när jag började med lchf och skulle komma ur mitt sockerberoende så satte jag på mig skygglappar och tänkte jag gift, gift, gift, gift, gift, gift, gift när jag gick förbi godishyllorna i affären. Ja låter knasigt men det funkade för mig!

Idag är första skoldagen för ungarna efter juluppehållet. Skönt måste jag säga fast det har varit skönt med alla sovmorgnar. Men det ska bli skönt att komma in i alla rutiner igen. Viktig termin för min fosterson. Sista terminen i nian. Jag är inte särskilt orolig för honom han har blivit riktigt riktigt duktig med skolan! Väldigt stolt över honom som på tre terminer har gått från att inte vara godkänd i ett enda ämne till att vara godkänd i allt och mer än det!! Vilket jobb han har gjort! Hoppas han når sina mål och kan komma in på den linje han nu än väljer att gå.
Och Saga avslutar sitt första år i mellanstadiet. Hon är så lik mig från det att jag gick i skolan. Hoppas bara hon inte slutar där jag slutade!! Jag hade typ redan gett upp när jag gick i fyran! Hon har så höga krav på sig själv och när det är jobbigt så väljer hon helt enkelt att inte göra det alls. Bra på matte dålig på engelska och stavning precis som mig. Ger upp när det är motigt för hon känner att det är inte lönt ändå. Precis som jag! Jag är så glad för deras nya lärare som verkligen verkar så himla bra för hennes gamla lärare gjorde bara hennes beteende ännu värre då hon rankade alla ungarna i klassen efter hur duktiga dom var på olika saker. Jävla häxa rent ut sagt! Att hon får undervisa lågstadiet är helt ofattbart!! Nu hoppas jag Saga ska få upp sitt självförtroende lite så hon inte behöver känna att det är så jobbigt. Och jag måste bli bättre på att försöka pusha på henne lite med uppmuntran såklart! Svårt när hon blir så arg och stänger av öronen och man själv förlorar tålamodet. Blir många dispyter här hemma över läxor vill jag lova!!! Men men det är bara att fortsätta tjata! ?

Nu ska jag gosa ner mig i soffan och njuta av några timmar för mig själv innan ungarna kommer hem! Blir väll någon snyftarfilm och en toarulle som sällskap!

Ha det gott alla å håll er på avstånd om ni vill hålla er friska.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av no-sense - 9 november 2016 15:37

Hejsan hallå haj haj å tjena.   Nu kommer ett ltet inlägg efter ett lååååååångt uppehåll I know. Men jag känner att jag har lite på hjärtat som jag vill ventilera.   Det är ett ämne som man gärna inte diskuterar med någon vare sig man har d...

Av no-sense - 28 december 2015 12:02

Hej igen.. Ja det händet då inte ofta att jag skriver med mindre än en månads mellanrum men jag kände att mitt förra inlägg krävde ett nytt. Jag va ganska långt ner på glädjeskalan när jag skrev mitt förra inlägg. Och jag vet att folk inte menar någo...

Av no-sense - 26 december 2015 14:26

Ja... nu kommer det en mindre roman igen. Jag har nämligen något jag vill be er om. I alla fall er som finns i min närhet. Som ni alla vet äter jag lchf. Och det finns en orsak till det. Jag är sockerberoende. Fjantigt tycker många kanske. Finns det ...

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt. Visar ju bara på hur spännande mitt liv är. Inte så mycket att förtälja.   Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten. Varje år blir jag mer elle...

Av no-sense - 8 september 2015 08:18

Elgiganten är en farlig affär. Jag sitter och skriver detta på min aldeles splitter nya laptopp som min man köpte till mig. <3 Vi åkte till Elgiganten för att köpa eltandborste till dottern då tandläkaren rekomenderade det efter sista besöket. Råk...

Ovido - Quiz & Flashcards