Direktlänk till inlägg 25 december 2014

Hej hej hej

Av no-sense - 25 december 2014 22:17

Tjenare tjenare.

Länge sen sist. Det liksom bara blir så ibland. Tiden rinner en genom fingrarna och igår va det julafton. Jag skulle läst mitt sista blogginlägg innan jag började skriva för jag kommer inte ens ihåg när jag skrev sist och vad det handlade om då! ? Men men ni får stå ut med om det möjligtvis blir en upprepning av info. Jag är kvar på helgskiftet på jobbet! Najs. Nu när jag tänker efter så är det väll inte så mycket nyheter att förtälja om. Jag fick mina skattepengar till slut. Inte så mycket som jag trodde från början men tillräckligt för att kunna betala en stor del av ockerlånet som man dras med. Kanske finns något ljus i slutet på tunneln ändå gällande att kunna bli av med det någon dag.

Jag har växlat väldigt i mitt humör på sistone. Jag har svårt för att lägga en del saker bakom mig. Jag har en tendens att älta massa skit hela tiden. Känner mig lite sviken av en person som är väldigt viktig för mig. Det har jag dragits med ett tag. Men bestämde mig till slut att bara försöka lägga det bakom mig men ja .... det går sådär. Har känt mig allmänt nere. Jäkla skitvädret gör det ju inte bättre heller. Fast idag var det jättefint vilket resulterade i två varv på motionsslingan! Det var najs. Jag fick ett aktivitetsarmband i julklapp! ? Och det är konstigt vad en liten teknikpryl kan göra för motivationen. Första dagen idag med mitt band och har uppfyllt alla dagens mål och mer därtill. Tillräckligt med sömn, motion och inte för mycket mat. ? Jag tror jag är lite kär i mitt aktivitetsarmband redan. Konstigt att man kan vara så glad över vissa grejer. Köpte nya löparskor för ett tag sen! Och nu är jag så rädd om dom så jag tar fortfarande på mig dom gamla när jag ska ut! Ja jag vet löjligt. Och vår bil. Jag är löjligt förtjust i vår bil fortfarande. Att vi har en så ny fin bil .... Det hade man aldrig trott innan att man skulle kunna ha en sån bil.

I alla fall nu hoppas jag att jag ska hitta tillbaka till att kunna ta tag i träningen igen. Nya skor och nytt aktivitetsarmband och lite jävlaranamma. Och som sagt fortfarande helgskift så jag har verkligen noll ursäkter. Det är bara den här jäkla depressionen som står i vägen. Får väll ta fram stora kängan å ge den en spark i röven! Om någon bara kunde visa hur man gjorde!

Snart har vi ett helt nytt år att fylla med minnen.
Jag hoppas då det blir bättre än detta året som gått.
Det återstår ju att se. Men om vi inte ses innan nyår så önskar jag er alla ett gott nytt år.
Hoppas det blir fyllt med glada minnen av glädje och kärlek. Och förhoppningsvis pengar.

Ha det gott allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av no-sense - 9 november 2016 15:37

Hejsan hallå haj haj å tjena.   Nu kommer ett ltet inlägg efter ett lååååååångt uppehåll I know. Men jag känner att jag har lite på hjärtat som jag vill ventilera.   Det är ett ämne som man gärna inte diskuterar med någon vare sig man har d...

Av no-sense - 28 december 2015 12:02

Hej igen.. Ja det händet då inte ofta att jag skriver med mindre än en månads mellanrum men jag kände att mitt förra inlägg krävde ett nytt. Jag va ganska långt ner på glädjeskalan när jag skrev mitt förra inlägg. Och jag vet att folk inte menar någo...

Av no-sense - 26 december 2015 14:26

Ja... nu kommer det en mindre roman igen. Jag har nämligen något jag vill be er om. I alla fall er som finns i min närhet. Som ni alla vet äter jag lchf. Och det finns en orsak till det. Jag är sockerberoende. Fjantigt tycker många kanske. Finns det ...

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt. Visar ju bara på hur spännande mitt liv är. Inte så mycket att förtälja.   Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten. Varje år blir jag mer elle...

Av no-sense - 8 september 2015 08:18

Elgiganten är en farlig affär. Jag sitter och skriver detta på min aldeles splitter nya laptopp som min man köpte till mig. <3 Vi åkte till Elgiganten för att köpa eltandborste till dottern då tandläkaren rekomenderade det efter sista besöket. Råk...

Ovido - Quiz & Flashcards