Alla inlägg under december 2014

Av no-sense - 30 december 2014 10:16

Sitter själv vid köksbordet och intar min frukost och kaffe medan resten av huset fortfarande sover. Ganska najs! Så började jag läsa lite gamla inlägg av min blogg och insåg hur väldigt lite jag skriver nu för tiden. Om man inte känner mig utan vara läser min blogg skulle man väll tro att jag bara var skin och ben nu men så är då tyvärr inte fallet. Prag ställde till det ordentligt konstigt nog faktiskt. Jag var ändå väldigt duktig tycker jag och fuskade väldigt lite för att vara på semester å allt. Jag åt inga kolhydrater vid måltiderna och jag åt absolut inga efterrätter (inte enbart för att man inte ville äta socker utan för att man helt enkelt inte kunde få ner en endaste liten bit till efter maten :) jag unnade mig 3 st... Hmmm vad fasen heter dom nu? Jättegoda kaffedrinkar på Starbucks... Ja ja i alla fall dom och två croissanter på frukosten sista dagen. Sen så gick vi ju milavis varje dag men jag gick fan upp 4 kg på den veckan!!! Hur hopplöst kändes det på en skala tror ni?? Ganska hopplöst. Tappade motivationen helt. Fortsatte med lchf men har inte gått ner ett skit förrän nu när jag började logga min aktivitet och mat med mitt nya aktivitetsarmband! ? Lycklig e jag som få när nu vågen äntligen börjar klättra neråt igen. Och jag fuskade ingenting över julafton och ledigheten nu. Jo... När vi var på jul bord med jobbet åt jag liiiite jansons och två knäck, en pepparkaka och så blev jag bjuden på någon drink som säkerligen var fullproppad med socker men hade inte hjärta att säga nej tack. Ja så slank det ner några ostbågar oxå. När alkoholen glider i glider vettet ur!!!
Nu äter jag ju väldigt liberalt och äter både nötter och en bit mörk choklad ibland vilket en del lchf-are skulle slå bakut över men hellre det än att nalla på andra godsaker. Och nu äntligen har motivationen hittar hem igen. Och mu SKA jag ner sista biten till mitt mål på 65 kg. Jag ska klara det nu! Sen så vet jag att med hjälp av lchf att jag kan hålla den vikten sen. Jag har blivit lchf-frälst. Lchf for life!

FUCK SUGAR !!!!!!

Fast det är fortfarande lite jobbigt att stå emot ibland. Igår hade vi trevligt besök av syster yster å tillhörande gubbe =) och de hade en ask alladin med sig. Det var lite jobbigt att inte ta något av den men det gick. Åt istället alldeles för mycket tacos (way, way, way to much) och knaprade nötter som om jag svalt och mådde skitdålig sen. Men jag åt ingen choklad :D!

Så igår gick inte så bra men idag är en ny dag och idag ska jag uppfylla alla dagens mål! Börjar med en promenad i skogen med Ella!

Ha're najs allihopa.

Live long and prosper!


Av no-sense - 25 december 2014 22:17

Tjenare tjenare.

Länge sen sist. Det liksom bara blir så ibland. Tiden rinner en genom fingrarna och igår va det julafton. Jag skulle läst mitt sista blogginlägg innan jag började skriva för jag kommer inte ens ihåg när jag skrev sist och vad det handlade om då! ? Men men ni får stå ut med om det möjligtvis blir en upprepning av info. Jag är kvar på helgskiftet på jobbet! Najs. Nu när jag tänker efter så är det väll inte så mycket nyheter att förtälja om. Jag fick mina skattepengar till slut. Inte så mycket som jag trodde från början men tillräckligt för att kunna betala en stor del av ockerlånet som man dras med. Kanske finns något ljus i slutet på tunneln ändå gällande att kunna bli av med det någon dag.

Jag har växlat väldigt i mitt humör på sistone. Jag har svårt för att lägga en del saker bakom mig. Jag har en tendens att älta massa skit hela tiden. Känner mig lite sviken av en person som är väldigt viktig för mig. Det har jag dragits med ett tag. Men bestämde mig till slut att bara försöka lägga det bakom mig men ja .... det går sådär. Har känt mig allmänt nere. Jäkla skitvädret gör det ju inte bättre heller. Fast idag var det jättefint vilket resulterade i två varv på motionsslingan! Det var najs. Jag fick ett aktivitetsarmband i julklapp! ? Och det är konstigt vad en liten teknikpryl kan göra för motivationen. Första dagen idag med mitt band och har uppfyllt alla dagens mål och mer därtill. Tillräckligt med sömn, motion och inte för mycket mat. ? Jag tror jag är lite kär i mitt aktivitetsarmband redan. Konstigt att man kan vara så glad över vissa grejer. Köpte nya löparskor för ett tag sen! Och nu är jag så rädd om dom så jag tar fortfarande på mig dom gamla när jag ska ut! Ja jag vet löjligt. Och vår bil. Jag är löjligt förtjust i vår bil fortfarande. Att vi har en så ny fin bil .... Det hade man aldrig trott innan att man skulle kunna ha en sån bil.

I alla fall nu hoppas jag att jag ska hitta tillbaka till att kunna ta tag i träningen igen. Nya skor och nytt aktivitetsarmband och lite jävlaranamma. Och som sagt fortfarande helgskift så jag har verkligen noll ursäkter. Det är bara den här jäkla depressionen som står i vägen. Får väll ta fram stora kängan å ge den en spark i röven! Om någon bara kunde visa hur man gjorde!

Snart har vi ett helt nytt år att fylla med minnen.
Jag hoppas då det blir bättre än detta året som gått.
Det återstår ju att se. Men om vi inte ses innan nyår så önskar jag er alla ett gott nytt år.
Hoppas det blir fyllt med glada minnen av glädje och kärlek. Och förhoppningsvis pengar.

Ha det gott allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards