Alla inlägg under augusti 2015

Av no-sense - 9 augusti 2015 10:55

aha... I morgon får man asa tebax rumpan till jobbet igen. 2-skift och eftermiddag. Jippie hippedi do! Eller not. Jag har haft en lång semester i år. 6 veckor och dom har jag spenderat mest med att bara slappa. Hjärnan har inte bara gått in i semestermode utan börjat stänga ner helt å hållet så det är nog tur man ska börja jobba igen men..... Var det tvunget att bli 2-skift igen? Lite ångest.

Länge sen jag skrev och det har hänt lite sen dess. Och nu vet ju de flesta så det är väll inget å hymla med ... Jag har opererat mig. Jag gjorde en full bukplastik där de också sydde ihop magmusklerna då de ändå var där å kretade. Och jag är så glad och nöjd. Men de första 2 veckorna efter operationen funderade jag mest på vad fan jag hade gjort!!!! Jag tål tydligen inte morfin. Kul. Jag opererades en fredag. Stannade tills jag vaknat å kissat typ sen var man på väg hem igen. Hög på.... Morfin. Å börjar spy halvvägs hemma. Och för er som aldrig sytt ihop magmusklerna kan jag berätta att spy med x antal stygn i magmusklerna, även med morfin i kroppen.... Fy faaaaaan. Och jag fattade ju inte att det var morfinet jag blev dålig av så vad gör man jo man fortsätter ta tabletterna man fick med sig hem. Morfin. Och man fortsätter spy. På lördagsförmiddagen fick min man ringa till kliniken och fråga vad vi skulle göra för då var jag redo att ställa mig framför tåget och få slut på eländet. Då sa hon att det antagligen var morfinet som gjorde det. Sluta ta mitt smärtstillande var räddningen. Mmmhmmm... Ok jag slutade spy i alla fall men då hade man ju ont ändå. Jag fick nöja mig med gamla hederliga panodil. Ganska stor operation, väldigt många stygn. Kunde knappt röra mig på hela första veckan. Så det var tufft men idag är jag SÅ JÄVLA GLAD!!!!! Jag känner mig faktisk smal. Eller ja pinnsmal kommer jag aldrig bli men jag känner mig inte fet i alla fall. Jag har inget daller längre. Å de e så najs. Tror min man tycker det var värt det också faktiskt. Inte för hur jag ser ut nu (ganska stort jävla ärr) utan för hur jag mår. ??

Så semestern har varit lugn. För lugn enligt Saga och hundarna i alla fall. Florim har sommarjobbat hela sommaren och har bara sista veckan ledigt här nu innan han ska börja gymnasiet. Daniel har haft hela 3 dagar semester och jobbat resten så det har inte hänt jättemycket. Å vädret ja det vet ni ju alla vilken katastrof det har varit. Men det blev en tur till Liseberg i alla fall. Jag är ett stort barn när det kommer till karuseller. Älskar det. Den nya Mechanica var kul!! Även om jag hade lite dödsångest när man satte sig i den. Tur lillebrorsan var med annars hade jag nog aldrig åkt den.

Och vad gäller vikt och hälsa och motion. Ja hörrenini. Jag har inte vägt mig förrän någon vecka efter operationen och var hyfsat nöjd med den siffran även om den inte riktigt visade vad jag ville men.... Jag har inte vägt mig sen dess och skiter faktiskt helt ärligt i vad jag väger. Jag är nöjd med hur jag är nu. Jag köpte nya jeansshorts i storlek 38!!! Supernöjd med det. Och träning... Det har lyst med sin frånvaro bigg time i sommar. Dels för att jag inte fick efter operationen. 6 veckor sa läkaren. Men kroppen sa emot ganska mycket längre än så. Men nu har jag i alla fall varit ute och sprungit och känner att jag börjar få tillbaka inspirationen så det kommer säkert igång igen snart. Vet bara inte riktigt vad jag ska satsa på för sorts träning. Blir lite dyrt att ha gymkort och gå och träna på massa olika ställen. Får sikta in mig på nått av det känns det som.
Jag och syrran har satt upp oss till ett bra lopp att komma igång med. ? Vingårdsloppet i Åhus den 22 augusti. Man springer 5 km mellan olika vingårdar och provsmakar vin! Kanske inte så seriöst men roligt. Ser jag fram emot.

Mat.... Har jag faktiskt skött ganska bra i sommar men min semesterhjärna har verkligen försökt manipulera mig till att äta godsaker men jag har ändå lyckats hålla mig till nötter, mörk choklad och vin. Inte en enda godisbit eller glass eller pommes eller annan skit ( jo en öl när vi var i Gränna) så jag är ganska nöjd ändå. Det blir nog lättare att strikta till det när man väl börjar jobba igen och när man kommit in i träning och rutiner igen.

Idag ska jag njuta av min sista dag av semester med en bok i solen som äntligen verkar fattat att det faktiskt är sommar nu och det är meningen att den ska lysa. Packa väskan till jobbet i morgon och softa i solen. Bäst å sätta fart med det så piss off!! ?

Ovido - Quiz & Flashcards