Alla inlägg under februari 2014

Av no-sense - 16 februari 2014 11:00

Ja mycket har hänt sen sist. Morfars begravning var jättejobbig. Det går inte att beskriva hur saknad han kommer vara. Hela den dagen. Resa upp med tåg samma dag. Glömde hela sminkväskan hemma så jag fick akuthandla lite så man inte skulle se ut som ett komplett spöke på stationen, tur det finns en del butiker där för vi hann bara upp. Lämna väskor och klä om på hotellet (Lilla Rådmannen) som var jättetrevliga och lät oss få tillgång till rummet långt innan det var incheckningsdax, tillbaka till stationen, pendeltåg ut till Vallentuna (försökte dra på ansiktet på vägen där) , hämtad med bil där för att ta sig ut till denna lilla lilla kyrkan mitt ute i ingenstans. Det kändes då inte som att man var kvar i Stockholm. Men det var väldigt mycket morfar! :) Det var öppen kista. Jag gick inte fram. Det räckte med bilden från sjukhuset. Satte oss i bänkarna och jag storgrät från början till slut. Hade ju glömt ta med näsdukar oxå... som tur är hade mamma en paket jag fick och den var helt slut efter halva tiden.
Efter begravningen var det kaffe och tårta i församlingshemmet. Jag kände knappt igen någon av mina kusiner. Har ganska många!!!! Där satt vid några timmar sen åkte jag och mina två äldre systrar och hälsade på mormor fast man var helt slut. Och det är jag glad för. Tänkte först inte göra det men jag är så glad för det. Hon var inte kontaktar alls. Hon hade inte varit uppe ur sängen på någon vecka. De hade inte fått i henne någon mat, hon hade bara fått morfin i ca en vecka och hon var så liten och tunn. Hon slutade andas hela tiden och hon rosslade mycket hade problem med andningen. Vi satt där en ganska lång stund. Turades om att hålla henne i handen. Pratade med henne. Och vi pratade med varandra om allt möjligt. Skojade lite och skrattade till och med lite. Jag tror mormor ville att vi ska vara glada inte ledsna. Man sa hej då innan man gick. Jag gav henne en kram och sa till henne att hon behöver inte oroa sig för oss för vi har det bra.

Hon gick bort dagen efter.

Så nu ska vi upp på onsdag igen, samma kyrka för att gå på mormors begravning. Ska ladda upp med minst tre paket näsdukar denna gången. Om jag bara kan hålla mig frisk till dess!

Det började med Saga i måndags. Hon kräktes non stopp hela dagen!!! Jag var hemma hela dagen från jobbet fast jag jobbade eftermiddag. Kunde jobbat på kvällen men höll mig hemma för jag tyckte det kändes lite oroligt i magen. Men det bröt aldrig ut på mig. På tisdagen mådde hon bättre igen. Åt och var mycket piggare. Så på onsdag morgon drar jag upp henne ur sängen och ska skicka henne till skolan. Hon klagar på att hon har ont i magen men jag tror bara det är för att hon har kräkts så mycket och det gör kanske lite ont i musklerna så jag lyssnar inte på henne utan börjar duka fram frukost. Frågar henne hur många mackor hon vill ha och då spyr hon rakt ut över hela matbordet!!
Ok!! Tillbaka till sängen!!
Och då ligger Daniel också och kräker på ovanvåningen. Suck!!! Jag har bara gått å väntat att jag också ska börja ulka men nej....inte än sålänge. Daniels var över snabbt. Han var tillbaka å jobbade redan på torsdagen. Saga kom tillbaka till skolan i fredags.

Denna helgen är vi fullt hus. Alla barnen här även lillkillen som bara är här varannan helg.
Igår var det 20-års fest för Sagas äldsta kusin. Stora killen fick vara hemma för han kände sig hängig och hade huvudvärk!!! Jaha tänkte man då börjas det igen. Vi andra åkte och vi hade jättetrevligt!! Det var westerntema och det var hamburgare, revben och bacon!! Helt i min smak och passa min lchf diet helt utmärkt! :) Sen att jag krängde i mig tårta och chips å grejer sen det behöver vi inte nämna! Det var en riktigt trevlig fest med trevliga människor, god mat och roliga lekar. Och alla hade gott humör även om det diskuterades ganska mycket om begravningen på onsdag och andra tråkigheter kring allt det där. Det är ju konstigt vad sånna grejer gör med människor. De förvandlas till gamar!! Helt sjukt. Men det är inget jag kommer gå in på här.

I allafall, trevlig fest tack så mycket Elin!! <3

Idag så ligger lillkillen och spyr!!!!!!! Det tar aldrig slut. Tänk om jag ska behöva bli sjuk nu!!! Och missa mormors begravning p.g.a det!!! Fan det får inte hända. Så håll tummarna för mig.

Denna gången blir det att åka upp och hem på samma dag! Intensivt och jobbigt men det får bli så vi har inte råd och stanna på hotell en gång till.

Något som är trevligt är att jag är ledig hela nästa vecka. Tog ledigt hela veckan för det kommer bli grymt jobbigt på onsdag så jag tänkte först bara ta ledigt tis,ons,tors men sen så är det ju sportlov också så jag tog semester mån och fre också. Skönt. Tror jag behöver det.

Vi har fått en ny förfrågan på en placering av ett litet barn igen. Fick bara ett kort mail om det. Ska prata med dom i morgon. Men jag vet inte. Blev världens bergochdalbana förra gången. Vet inte om jag pallar ge mig in i det igen.

Men men vi får se.

Nu tänker jag sluta för denna gången. Får väll se när jag orkar skriva nästa gång.
Tills dess.... Ha're gott och ta hand om er!!

Puss Å kram

Ovido - Quiz & Flashcards