Alla inlägg under september 2013

Av no-sense - 30 september 2013 20:58

Ok. Efter mitt lilla tuppjuck här på bloggen igår där jag i min förvirrade lilla värld fick för mig att jag skulle kunna bli instruktör, fick jag idag ner fötterna på jorden igen. Jag satte upp mig på två pass idag. Indoor Walking och ett core pass och halleda och jösses Amalia, jag orkade knappt med. Men till mitt försvar så var han som ledde IW passet en alien. Jag är helt övertygad om detta! Ingen människa orkar med det där!!!
Men gött var det!!! Jävligt nöjd med mig själv nu och i morgon blir det ett IW pass och ett kettlebells pass. Har aldrig provat kettlebells innan. Det ska bli intressant!

Tror till och med att det kommer bli lite lättare att somna ikväll!!

?Inspiration is for amateurs.
The rest of us just show up and get the work done"

Av no-sense - 29 september 2013 22:29

Nu får det faaan vara nog!!!! Jag ska fan inte trilla dit igen! Jag har inte lyckats bygga upp mina murar igen efter all frosseri. Den har bara fortsatt och fortsatt och fortsatt. Men nu sätter jag ner foten. Igen, för typ tjugonde gången!!! Börjar bli tjatigt! Jag måste komma på något nytt och jag har en liten fundering på vad det skulle kunna vara! Dom söker nya instruktörer nere på gymmet jämt å ständigt. Och jag tror nog att jag är så pass i form nu så jag skulle klara av det. Jag har jobbat som försäljare, är käck å gla jämt. Ha ha jo säkert! ;) Ja nästan i alla fall! Så jag borde passa in i rollen som övertänd å löjligt käck gyminstruktör på något svängigt pass.
Och då är man så illa jävla tvungen att ta sig ner till gymmet. Så varför har jag inte gjort det ännu? Det är ju jobbigt ju! Jävligt jobbigt. Men jag tror att det kan vara den slutliga lilla knuffen i rätt riktning. Jag behöver omge mig med personer som älskar å träna å hoppas att det ska smitta av sig på mig. Så pass så att det rotar sig djupt djupt djupt så att man i princip inte kan leva utan träning sen. Så långt vill jag komma. Jag vill ersätta mitt beroende för godis och sötsaker med ett beroende av träning istället. Ett beroende är inte bra vilket du nu än handlar om men ett beroende för träning måste vara bättre än ett beroende för godis.
Jag vill bara att det inte ska behöva vara en jävla kamp varje jävla dag. Vilket det typ varit nu i två låååånga år. Kommer det aldrig bli lättare?? Jag hoppas fortfarande att det kommer bli det för annars kommer man aldrig orka fortsätta!
Dom säger ju att beroende t.ex alkoholism är genetiskt! Jag vet inte riktigt, har väll inte riktigt vilja tro det med tanke på att min pappa inte var särskilt frisk. Men jag har varit så väldigt försiktig med sprit då jag inte vill bli min pappa så det kanske bara ersattes av ett annat beroende istället?!?!???? Nä jag har ingen aning. Jag vet bara att det har varit jävligt jobbigt och en del som typ alltid varit smala fattar inte grejen. Hur jävla svårt kan det vara egentligen. Jo det kan jag säga er det är JÄVLIGT svårt. Och mat måste man ju ha. Det är ju inte som med sprit eller tobak där man "helt enkelt" bara kan sluta helt. Man måste äta för att leva. Å leva vill jag ju! Tror jag . . . jo det är klart jag vill! :)
Jobbigt jobbigt. Å nu måste jag sova också uppå alla dessa tankar. Kommer ju inte bli det lättaste men i morgon bitti är det jobb kl 06:00, klockan ringer 04:40 så det är bara att försöka hitta offknappen! Att det ska vara så svårt att hitta den ibland.

En liten parentes först bara. Var ute med några jobbekompisar igår! Åt god mat, bowlade och sjöng karaoke! TACK till alla er för jag hade skitkul!!!

Puss puss puss å god natt!!

Av no-sense - 24 september 2013 01:02

Å jag borde verkligen inte sitta här och skriva utan jag borde sova!!! För mycket tankar som burrar i huvet efter en dag som denna! Inget som man kan ventilera om här dock! Ni får bara ta mig på orden och tro mig när jag säger! Tråkig dag. Jag blev väldigt besviken och ledsen över en grej, å så mycket kan jag säga om det.

Jaha så vad att skriva? Jag kommer nog sätta upp mig till ett springlopp till! :) Fick reda på idag att det går ett lopp här på hemmaplan den 26 oktober och jag har ju inget planerat den dagen! Kan lika gärna springa! :) Men får känna mig för lite med knät innan jag anmäler mig. Får kanske se till och sätta upp en tid hos läkaren i alla fall. Det känns skit att det ska behöva sätta pinnar i hjulet för mig nu när jag faktiskt vill springa. Men men. . . vi får se.

Ööhhmm tror jag mest skriver nu för att slippa sova. Förstår inte varför jag inte är trött! Jag borde vara skittrött! Suck!

På lördag blir det ettårskalas för brorsonen! Goa ungen är redan ett helt år! Och sen på kvällen ska vi ut och bowla med jobbet. Det ska bli riktigt roligt. Vi behöver lite nya samtalsämnen på rasterna. Mat, bowling och kanske lite party party efter det!
Jag är inte direkt bra på bowling. Kanske för jag blir så sur när det går dåligt och då går det bara ännu sämre. Eller så är jag bara kass helt enkelt! Men det är roligt ändå konstigt nog. Kasta ett klot mot några pinnar. Skoj.
Mat blir det också. Italienskt. Öppnat ett nytt ställe i byn, Lippstick. Nattklubb/restaurang. Var å prova maten med en vän för ett tag sen och fick helt klart godkänt. Hoppas det kommer gå bra för dom så dom kommer finnas kvar ett tag. Är lite trött på att bara ha pizza och kinamat å välja på om man inte orkar laga mat själv nån dag. Trevlig ägare också, dock lite väl pratglad men trevlig.
Å så kanske vi drar in till lite större staden på kvällen för att skaka de lurviga! Eller nåt! En bar lär det finnas i alla fall!

Nä. . . Bla bla bla nu får jag sluta slösa både er och min tid och göra ett ärligt försök till att försöka sova.

"Fasten your seatbelts. It's going to be a bumpy night"

Av no-sense - 22 september 2013 10:35

Nu längtar jag hem till min säng! Jag sover alltid så jäkla illa när jag är iväg. Spelar ingen roll om det så är Hilton hotell, jag vill sova hemma!

SJ vilket jävla skräp! Visst skönt att slippa köra men nä. . . det får nog fan bli bilen nästa år ändå! Betalde 99 spänn för att få ett bra fungerande internet på vägen hem! Det fungerar inte alls! Går bättre genom mitt abonnemang på telefonen men det fungerar inte heller särskilt bra! Bryts hela tiden! Suck!

Det gick väldigt bra att springa igår! Jag hade en jäkla energi och sprang på 1:04:34! Personbästa!! Jävligt nöjd med det. Men jag får lida för det idag! Kan inte gå i trappor! Knät går i tusen bitar. Kanske dags att kolla upp det där hos farbror doktorn! Vi får se om jag får tummarna ur till det någon gång!

Det var ett roligt lopp att springa. Det var uppställt livemusik på 7-8 ställen runt spåret! Slingan var på 5 km så man sprang runt den två ggr. Första varvet kändes det som om man blev omsprungen av alla men det tog jag igen på varv nr 2 då många andra började gå! :) Då sprang jag förbi alla dom igen? Så det var roligt. Sen var det så mycket folk som stod och titta å heja på dom som gick i mål! Det gjorde också att man fick lite extra energi! Och hagaparken var ju riktigt fin. Har aldrig varit där innan. Får åka dit någon gång utan att springa runt som en dåre och titta lite!

Kändes lite jobbigt att lämna morfar ensam igen. Får försöka åka upp lite oftare och hälsa på. Får åka upp å skotta när snön kommer! Skamligt att släktingar som bor i samma stadsdel (10 min med bil) inte kan åka dit å hjälpa honom! Vad fan tänker dom med? Hur svårt är det på en skala???
Sorgligt!

Ja. . . Får se om jag kan uppdatera detta nu då! Sen är det ytterligare 1,5 timme å slå ihjäl på tåget innan man är framme i Hässleholm. Sen vet jag inte riktigt hur jag ska komma hem därifrån men det brukar ju lösa sig! :)

Av no-sense - 20 september 2013 20:54

Härlig dag! Mest för att den har liksom inte hade några direkta måsten. Vi åkte in till Stockholm i förmiddags för lite shopping! Najs. Blev en ny tröja, en bh och lite trosor. Det är vad jag handlade under 6 timmars strosande i Stockholm! Jag är dålig på det här med att shoppa! (Kan bero på att man är så jäkla fattig, eller ja . . . jag prioriterar annat helt enkelt) Jag är desto bättre på att dricka kaffe och titta på människor som går förbi! Mycket intressant! Det finns väldigt många intressanta människor. Många som ser ut att vara mycket knäppare än jag, å det är ju trevligt för omväxlings skull!

Något som jag gillar också nu för tiden är att prova kläder. Jag brukade hata provhytter, avsky är nog mer rätta ordet, men inte längre! Nu kan man till och med se bra ut i kläderna man provar! Spenderade mycket tid i provhytterna idag och ändå blev det inte mer handlat! :) Men roligt va det!

Sen bar det hem till morfar igen. Tacka vet jag riskokare! Försökte koka ris på spisen idag (första gången någonsin) å det blev mer som risgrynsgröt, men det gick ner med lite kyckling/curry gryta till! Och efter en lång mysig pratstund med morfar är det nu dags att försöka sova å ladda upp batterierna ordentligt inför i morgon! Jag har inte sprungit någonting på 10 dagar för jag har haft och har en förkylning som inte vill ge med sig, och i morgon ska man springa topploppet! Tror att antingen kommer det gå skitdåligt eller jättebra! Antagligen första alternativet men hoppas ju på det andra! :) Det är 20 000 personer som kommer trängas i Hagaparken för att springa! Kan bli lite svårt att hålla den takten man vill vilket fall som helst! Lär bli ganska trångt! Men men vi får väll se! Kul kommer det bli vilket fall som.


"Det är ingen lätt konst att sova.
För att bemästra den måste man vara vaken hela dagen"

Friedrich Wilhelm Nietzsche (1844-1900)

Av no-sense - 19 september 2013 20:42

Upp vid fyra. Iväg till Hässleholm för att ta tåget till Stockholm! Yeay, :) Tåget tog inte mer än 3,5 timmar! Stannade inte en enda gång på vägen upp!! Mycket bra. Kallt som fan va det när vi kom fram och regnigt. Borde packat med mig något tjockare än jeansjackan jag fick på mig innan vi for genom dörren i morse. Ja jag frös nog rumpan blå när vi stod och väntade på morfar nere vid stationen i Jakobsberg! Väl hemma hos morfar hamna vi alla runt köksbordet. Ingen mormor som gick och plockade, det vill säga väldigt tyst och en väldigt ledsen morfar. Mormor flyttade till ett demensboende för någon månad sedan och både mormor och morfar har inte vant sig vid tanken ännu. Dom är två väldigt ledsna personer just nu. :(

Dom firade 60-årig bröllopsdag i våras! :) Dom har alltid varit tillsammans. Dom har byggt detta huset själva. Dom har alltid funnits här. Det finns så mycket minnen i detta huset! Så mycket kärlek!

Men i alla fall!
Det är jobbigt att se dom så här. Vi var och hälsade på mormor också! Och dom gråter ikapp med varandra. Man känner sig hjälplös. Har städat och lagat mat till honom idag i alla fall! Han slipper sitta ensam idag. Nu är man helt slut fast klockan inte är mer än halv nio!

I morgon blir det att göra stan! Blir kanske inte så mycket handlande men i alla fall mycket tittande! Kanske något museum eller nåt, vi får väll se.

Nu väntar kudden!



"Livet är alldeles för allvarligt för att man ska kunna
tala allvar om det!"

Oscar Wilde (1854-1900)

Av no-sense - 19 september 2013 06:41

Om the road again! Ja nästan i alla fall! Sitter på tåget mot Stockholm nu, och fast, efter endast typ 4 timmars sömn känner man sig någorlunda pigg! Förväntar mig att det kommer ändras inom en kvart ungefär då extasen lagt sig och tristessen av att åka tåg kickar in! Men skönt att slippa köra bil i alla fall!

Detta ska bli så himla kul! Roligt också att jag fått sällskap ev både systerdottern och styvfarsan! :) Tror inte man har någon chans att komma före någon av dem men då har man någon som hejar en i mål i alla fall! :)

Ska bli trevligt att få spendera lite tid med morfar också! Honom får jag berätta mer om sen i ett senare inlägg. Han är bäst! Egentligen behövs det inte sägas mer än så! Han är bäst! Skulle finnas fler människor som honom och som mormor också!

Nu på denna lilla stunden har tröttheten börjar komma ifatt. Och man har 3,5 timmar kvar att slå ihjäl på tåget! Tur det finns uttag så man kan ladda telefonen!

Kanske blir fler inlägg senare efter lite filosoferande och blickande mot horisonten!

Tills dess . . ha're!

Av no-sense - 16 september 2013 19:07

När man hållit igen med maten under en längre tid så blir det lättare och lättare men när man sen ger sig själv tillåtelse att frossa lite så är det som om dammen bara brister och det finns ingen hejd på det!

Gav mig själv tillåtelse att släppa alla hämningar i helgen och kämpar nu för att bygga upp muren igen! Men det är jobbigt!

Alltså - inga fler frosseriattacker!!

Det är defenitivt som ett missbruk! Om man trillar dit igen så är det bara att börja om från början igen!
Får nog börja inse att jag faktiskt får hålla koll på vad jag äter även efter jag gått ner allt jag ska och för all framtid annars kommer jag bara sitta i samma sits igen om ett par år!!

Men det är inte så jäkla lätt som det låter! En evig kamp mot vågen!

Ovido - Quiz & Flashcards