Alla inlägg under maj 2014

Av no-sense - 30 maj 2014 21:24

Oj oj vad tiden går å vi med den! Jag tänker ofta på att jag ska skriva lite här men det blir ju aldrig av!! Motion blir det ganska mycket av nu för tiden! Denna veckan har jag gått 6 mil å så hoppade jag ju på det här Army Fitness bootcamp!!!! Så jag plågas varje tisdag och torsdag nu i 75 min!! Jobbigt - svinjobbigt men oj vad kul!! Det är riktigt rolig träning och man kommer fan inte undan. Det är bara att bita ihop och göra vad man ska fast det känns som man ska dö. Nu har jag så ont i benen och i rumpan så jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig igenom jobbehelgen! :) folket nere på Maxi idag måste trott jag älskar min häck för jag gick å tog mig själv på häcken hela tiden i ett försök å massera upp musklerna lite. Nånting jag plågsamt upptäckt också är hur svag jag är i mage och rygg!! Detta får det fan bli ändring på!
Vågen har jag inte vågat ställ mig på än! För trots all slit så känns det ändå inte som det händer så mycket med vikten så jag skiter i den ett tag till! Blir bara deprimerad och tappar lusten om den inte visar vad jag vill den ska visa så lia bäst å låta bli! Maten har det ju slarvats med en del! Men tycker ändå jag varit ganska duktig så man blir lite frustrerad när det inte händer mer.
Sen så ha bilen gått å dött så det blir mycket mer vardagsmotion också då man får gå eller cykla vart man än ska. Jäkla bil. Antingen så får man lägga en halv förmögenhet på å fixa den eller sälja den som den är och hitta ett alternativ. Vi klurar lite på det. Antingen köpa nått halvnytt eller i och men man är volvoanställd så kan man fixa en såkallad e-bil från jobbet. Typ leasingbil. Kostar lite men värt det. Allting ingår. Försäkring, däck, service ... allt!! Och det hade varit ganska skönt med en helt ny bil. Men men..... vi får se vad vi bestämmer oss för. Man får se över finanserna.
Nu är det dags att försöka sova lite innan en lång jobbehelg. Av någon anledning så har jag väldigt svårt å sova natten till lördag nuförtiden!! Brukar inte bli många timmars sömn. Så idag ska jag slötitta på sagan om de två tornen som just nu rullar på TV4 film och hoppas på att man somnar i ren tristess. Inte för att filmen är dålig men man har ju sett den några gånger redan.

En liten parentes (jag mår så jäkla bra just nu ÄLSKAR våren)

God natt - puss å kram!!

"Out of everything I've lost,
I miss my mind the most!"

Ozzy Osbourne

Av no-sense - 13 maj 2014 10:28

Tjääänare!


Long time no see!!


Ja här rullar tiden förbi i en väldans fart.

Och trots all min nyvunna fritid då jag börjat jobba helg så har jag lyckas glömma bort min blogg.


Jag trivs väldigt bra med att jobba helg. Så skönt med så mycket fritid. Jag jobbar bara lördagar (06:00-18:30) och söndagar (11:00-23:30) och det kan verka som långa dagar men har man bara å göra så rullar de två dagarna på väldans snabbt sen har man fem härliga dagar att se fram emot. Och man träffar barnen mycket mer. Har mer tid att fixa här hemma och man får bättre rutiner hemma. Man kan se till så att maten verligen står på bordet kl fem å man kan hjälpa ungarna med läxorna och ta milslånga promenader med hundarna på förmidagarna. Ja det är grejt helt enkelt. MEN.... det finns ju alltid sådana. Man missar ju mycket ockå som födelsedagskalas och konfirmationer och en massa sånt. Och det är ju lite tråkigt. Jag missar också typ alla hundutställningar som i princip enbart går på lördagar och söndagar. Och de flesta springlopp går också på helger så det är tråkigt.

Ska dock försöka få ledigt så att jag kam springa topploppet den 20 september i Hagaparken i Stockholm. Hoppas hoppas hoppas. Det var riktigt kul förra året vill definitivt göra om det igen.


Ja så ser livet ut för tillfället. Har börjat se oss om efter ny bil. Lite större format. Vi vill ha en 7-sitsig bil för vi har fått många förfrågningar från socialen som vill placera syskonpar hos oss och vi har inte haft möjlighet till det för då kan vi inte få plats i bilen allihop. Lite tråkigt att behöva lämna någon hemma när vi ska göra våra utflykter i sommar!! Och även om vi inte får någon placering av syskonbarn så skulle det ändå vara skönt med en stor bil då vi ska upp till Gränna med all packning och hundar å allt. Men men... vi får se hur det blir med det. Finanserna är ju inte så jäkla feta.


Ikväll har jag blivit ilurad att prova på Army Fitness. Ångrade mig så fort jag sagt ja. Hur i hela friden ska detta gå. Min kondition har väll gått tillbaka sju steg igen då det var evigheter sen jag sprang nått. Är faktiskt lite nervös men man gör som man brukar man skiter i å känna efter å bara kör. Går det åt helvete så går det åt helvete.


Nej.. nu ska jag städa lite här hemma.


Ha´re najs.


By the way...


I Idaho är det olgligt att fiska sittande på en kamel.


Just sayin.






Ovido - Quiz & Flashcards