Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Prag

Av no-sense - 10 oktober 2014 17:10

Sitter i skrivande stund på flygplatsen i Prag och inväntar flyget hem.

Det har varit en härlig resa och Prag kan jag varmt rekommendera till ert nästa resmål!! Så vacker stad och den bjuder då på mycket liv och rörelse. Väldigt god mat och dryck till bra pris (väldigt bra pris om man vågar sig bort från turist stråken och in i smågränderna). Första kvällen hittade vi en restaurang som låg in en bit i en liiiiiten liten gränd och det såg ganska skabbig ut och jag är rätt glad att jag inte såg hur köket såg ut men OJ vilken god mat!! Och billigt. Förrätt, huvudrätt och dryck till två personer för ca 200 svenska kronor!! Men dit hittade vi inte igen sen! :) Men ta med promenadskorna för vi har nog några mil i benen nu efter denna veckan. Vi tog lite spårvagn en dag för vi ville ta oss ut lite mer i utkanten annars är det bättre att gå. Ska ni hit så fråga om pris innan ni sätter er i taxin!! Det var en turistfälla vi gick i ? blev ganska dyr taxiresa från flygplatsen å in till hotellet!!! Men men..

Och idag fick jag lite goda nyheter då chefen ringde och meddela att helgskiftet kommer fortsätta ett tag till!! Yeay så jag kommer inte börja jobba 2-skift igen nästa vecka utan fortsätta som vanligt med helgen! ? verry najs!

Nu är det snart dags att gå ombord och även om det varit fantastiska dagar ska det bli skönt att komma hem till egen säng, ungar å hundar.

Jo.... Glömde en sak. Om man ska åka till Prag så ska man inte vara hundrädd! Alla går med sina hundar lösa överallt. Spelar ingen roll om det är i parken eller mitt i stan i fullaste trafikkaos så går dom med hundar lösa. Nästan så man funderade på att flytta hit! ? såg två staffar oxå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av no-sense - 9 november 2016 15:37

Hejsan hallå haj haj å tjena.   Nu kommer ett ltet inlägg efter ett lååååååångt uppehåll I know. Men jag känner att jag har lite på hjärtat som jag vill ventilera.   Det är ett ämne som man gärna inte diskuterar med någon vare sig man har d...

Av no-sense - 28 december 2015 12:02

Hej igen.. Ja det händet då inte ofta att jag skriver med mindre än en månads mellanrum men jag kände att mitt förra inlägg krävde ett nytt. Jag va ganska långt ner på glädjeskalan när jag skrev mitt förra inlägg. Och jag vet att folk inte menar någo...

Av no-sense - 26 december 2015 14:26

Ja... nu kommer det en mindre roman igen. Jag har nämligen något jag vill be er om. I alla fall er som finns i min närhet. Som ni alla vet äter jag lchf. Och det finns en orsak till det. Jag är sockerberoende. Fjantigt tycker många kanske. Finns det ...

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt. Visar ju bara på hur spännande mitt liv är. Inte så mycket att förtälja.   Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten. Varje år blir jag mer elle...

Av no-sense - 8 september 2015 08:18

Elgiganten är en farlig affär. Jag sitter och skriver detta på min aldeles splitter nya laptopp som min man köpte till mig. <3 Vi åkte till Elgiganten för att köpa eltandborste till dottern då tandläkaren rekomenderade det efter sista besöket. Råk...

Ovido - Quiz & Flashcards