Alla inlägg den 8 september 2013

Av no-sense - 8 september 2013 17:55

Söndag idag för er som inte visste det redan! Ni kanske har förträngt det så som jag har gjort mestadels av dagen! Men som vanligt kommer verkligheten ikapp och biter en i rumpan till slut.
Men men jag är jävligt glad för mitt jobb! Och nu är jag tillsvidareanställd också det känns riktigt riktigt najs. För er som inte vet. Jag jobbar på Volvo.
Det är kanske en lite otippad arbetsplats för mig. Jag har en lång gedigen utbildning som möbelsnickare egentligen med gesällbrev och hela holabalola och det är väll det jag vill hålla på med men man tager vad man haver. Det är tur man har bra arbetskamrater för på nåt sätt måste man sätta mat på bordet. Och i det avseendet fungerar det alldeles utmärkt med att jobba på Volvo. Mina drömmar får jag återuppta den dagen Saga (min dotter 9 år) flyttat hemifrån och står på egna ben då kanske man kan försöka hitta på något lite mer spännande igen.
Jag saknar att få vara kreativ, att få designa och skapa egna möbler är skitkul faktiskt, men helt omöjligt att leva på. Men jag hoppas i alla fall på att någon dag kunna köpa någon liten kombimaskin så jag kan pula lite hemma men just nu känns det väldigt avlägset tyvärr. :(

Om jag vann några miljoner så skulle jag bygga upp en helt ny fin möbelverkstad, ute i skogen någonstans vid en sjö, med nya fina maskiner, stora fönster ut mot sjön, en bra kaffekokare och en altan med kvällssol, där skulle jag bosätta mig och leva lycklig i alla mina dar!

Ovido - Quiz & Flashcards