Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Resfeber - lchf

Av no-sense - 26 september 2014 09:10

Ååååååååååååå vad jag längtar. Å nu är det bara 9 dagar kvar innan vi åker!!!! ?????
Jag har sagt det innan och jag säger det igen FAN VAD HÄRLIGT DET SKA BLI!!! Ska hämta ut lite cash på torsdag. Dom säger det är ganska billigt där så det gör det hela ännu roligare. Att inte behöva ha ont i magen över hur mycket pengar man spenderar och ändå kunna leva utan att snåla. Yeay jippi hurray!!

Ok.... LCHF! Funkar skitbra. Vågen fortsätter ner ganska fort ändå. Men så är man som man är lite otålig och vill att det ska hända över en natt. Men jag är glad ändå. -3,5 kg sen jag började. Och det känns jäkligt najs efter denna katastrofsommaren (viktmässigt)! Så jag kommer definitivt fortsätta med detta. Och det allra bästa med lchf är att man blir inte hungrig på samma sätt som innan. Jag hatar att vara hungrig. HATAR DET!! Det är inte den värsta känslan kanske men där i topp fem i alla fall av hemska känslor. Och istället för att känna - fan vad jag är hungrig stanna bilen så jag kan döda den där jävla kon å äta den, så känner man istället - hmmmm jag skulle nog kunna äta något nu. Och det är ändå hyfsat enkelt att hålla sig borta från socker. Fast.... jag har ju gillat konditorierna som finns i byn på fb såklart. Dumt. Får nog ta bort dom. För där läggs det upp dagligen bilder på fina bakverk och deserter! Och egentligen är jag inte så mycket för bakelser och sånt men oj vad gott det ser ut helt plötsligt. Man börjar fundera hmmmm hur skulle det smaka nu efter man varit utan socker ett tag och man vill nästan prova för att få reda på om man fortfarande tycker om det eller inte. Så dumt!!! Fruktansvärt dumt. Det kommer bli lite jobbigt i Prag att inte proppa i sig massa efterrätter och skit. Men jag får stålsätta mig så ska det säkert gå bra.

Jag kör även 5:2 samtidigt. Måndagar och torsdagar äter jag bara ett mål om dagen på runt 500 kalorier. Och det hade jag aldrig klarat innan jag började med lchf! Aldrig I tell you. Men det går ganska bra ändå. Kvällarna kan bli lite jobbiga men då går man och lägger sig lite tidigare så går det ändå.

Och nu börjar jag må lite bättre för efter första veckan så var det precis som om kroppen bara stängde ner. Ingenting fungerade kändes det som. Jag tappade massvis med hår. Jag menar verkligen tonvis med hår!! Och mitt hår har alltid varit viktigt för mig så jag fick mindre panik över detta. Men det har börjat bli bättre tack och lov. Hela ansiktet exploderade med finnar!!!! Urk!! Börjar också bli lite bättre nu. Och så... ja alla pojkar kan sluta läsa nu om ni tycker det är pinsamt men jag fick mens två veckor för tidigt och blödde i 12 dagar i sträck!!! Har också slutat nu men det var väldigt jobbigt ett tag. Men det var precis som om kroppen bara stängde ner helt och hållet och gjorde en reboost eller nått. Nu känns det i alla fall som man är på väg tillbaka igen!! Drar en suck av lättnad.

Ved! Vi var och hämtade hem 5 kubik ved i förrgår. Och jag gjorde inte jättemycket men känner det i ryggen på en gång. Fan fan fan. Ska jag aldrig bli av med den skiten. Suck. Men vad ska man göra veden behöver komma in så det är bara att hugga in! Därför har jag inte tid å sitta här något mer på min feta röv så ha're najs till nästa gång!!! Kommer antagligen något inlägg till innan vi åker till Prag!! :)))))

"Remember me and smile,
for it's better to forget than to
remember me and cry."

Dr. Seuss

 
 
Helen

Helen

28 september 2014 11:04

Gu va gött å få resa bort! Till prag! Verkar gå framåt med vikten också, awesome! Det går bra för mig också hittills, börjar sakta. Kul att läsa din blogg, diggar ditt sätt att skriva haha :) Ha det så bra i Prag när du åker och lycka till med allt :)

http://mellantinget.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av no-sense - 9 november 2016 15:37

Hejsan hallå haj haj å tjena.   Nu kommer ett ltet inlägg efter ett lååååååångt uppehåll I know. Men jag känner att jag har lite på hjärtat som jag vill ventilera.   Det är ett ämne som man gärna inte diskuterar med någon vare sig man har d...

Av no-sense - 28 december 2015 12:02

Hej igen.. Ja det händet då inte ofta att jag skriver med mindre än en månads mellanrum men jag kände att mitt förra inlägg krävde ett nytt. Jag va ganska långt ner på glädjeskalan när jag skrev mitt förra inlägg. Och jag vet att folk inte menar någo...

Av no-sense - 26 december 2015 14:26

Ja... nu kommer det en mindre roman igen. Jag har nämligen något jag vill be er om. I alla fall er som finns i min närhet. Som ni alla vet äter jag lchf. Och det finns en orsak till det. Jag är sockerberoende. Fjantigt tycker många kanske. Finns det ...

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt. Visar ju bara på hur spännande mitt liv är. Inte så mycket att förtälja.   Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten. Varje år blir jag mer elle...

Av no-sense - 8 september 2015 08:18

Elgiganten är en farlig affär. Jag sitter och skriver detta på min aldeles splitter nya laptopp som min man köpte till mig. <3 Vi åkte till Elgiganten för att köpa eltandborste till dottern då tandläkaren rekomenderade det efter sista besöket. Råk...

Ovido - Quiz & Flashcards