Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Tillbaka till det normala

Av no-sense - 24 mars 2014 11:29

Ja tillvaron verkar ha lugnat ner sig lite. Skönt det. Å sommaren är på väg. Najs!!

Just nu går vardagen förbi som vanligt. Idag har jag fått lite städat här hemma. Skulle egentligen torkat golven oxå men...ja va fan....orkade inte. Nått ska man ha och göra i morgon oxå. Lite nyheter har jag ändå. Jag ska börja jobba helgskift igen. På gott och ont. Är gött å ha så mycket fritid. Man har gott om tid å träna. Förra gången jag hade helgskift gick jag ner ganska många kilon så jag hoppas kunna bli av med de sista kilona jag bär på nu. Sen ska jag titta runt på lite olika kliniker och se om man inte kan göra något av gäddhänget på magen. Det skulle varit riktigt najs det.
Jag är lite förundrad över hur landstinget resonerar över alla de här operationerna de slänger efter folk. Man behöver ju knappt vara överviktig för att få en gastric bypass och sen när de gått ner får de även en operation för att ta bort huden på magen. Men skulle man lyckas gå ner själv ja då får man betala själv. Skulle kanske valt å görs en operation istället?? Gå upp alla kilon igen och ta en sån istället. Sjukt tycker jag men men.... Jag får väll betala för den då!!

Gick in och kollade mitt skattebeslut på nätet igår. Och jag tjänar för mycket pengar verkar det som. Ska betala 28 800 kr!! Aaooutsch!!! Men det kommer det inte bli efter jag gjort dom avdrag jag ska göra men ändå!! Tjänade faktiskt nästan 550 000 förra året!! Ganska bra! :) Synd bara alla jävla gamla skulder äter upp alltihop!! Men sen.....när dom väl är betalda!! Då kan man kanske börja leva rätt gott. Kanske till och med skaffa ny bil!! Men det blir då. Nu är det som det är. Hade hoppats på att bli av med en av skulderna nu till våren men det verkar inte bli så ändå! :( Blev inga valpar på Betty denna gången heller. Hade sett fram emot den extra lilla inkomsten men men... Sen hade jag hoppats på en stor summa tillbaka på skatten då jag gick med gigantisk förlust på Green Wash men den verkar inte bli så fet som jag trodde!! Suck! Så jag får dras med den skulden ett tag till tyvärr. Mög å skit!

Skönt med helgskift men....man missar mycket också! Som topploppet T.ex Det är lite skit!! Hade sett fram emot det. Tror typ alla lopp går på helger :/. Men tycker ändå fördelarna överväger nackdelarna. Saga blev glad av att jag ska gå helgskift igen. Jag träffar ju ungarna betydligt mer då!! Och de kan ha sommarlov utan fritids och sånt. Hitta på grejer mitt i veckan under hela sommarlovet.
Fast en helg har jag redan tagit ledigt. Sa till min chef att jag tar bara helgskiftet om jag får ledigt den helgen annars går jag kvar på 2-skift. Och det är den 5-6 juli. Då är det rasspecialen i Gränna!! Den kan man inte missa bara!!! Har blivit en väldigt trevlig tradition! Och i och med att jag jobbar helg då så ska vi stanna en hel vecka denna gången!! NAJS!! Me like! Och ungarna blev överförtjusta också!! :) hoppas bara det inte regnar hela veckan. Inte så kul när man bor i tält! :) Ser fram emot det!!

Ja nu tror jag jag skrivit färdigt för idag. En liten parentes bara. Om du som läser gått in via länk på Facebook så spara adressen hit om du vill fortsätta läsa för jag ska lägga ner min Facebooksida igen. Det är bara skit där ändå!!

So long, and may your horse never be an ass!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av no-sense - 9 november 2016 15:37

Hejsan hallå haj haj å tjena.   Nu kommer ett ltet inlägg efter ett lååååååångt uppehåll I know. Men jag känner att jag har lite på hjärtat som jag vill ventilera.   Det är ett ämne som man gärna inte diskuterar med någon vare sig man har d...

Av no-sense - 28 december 2015 12:02

Hej igen.. Ja det händet då inte ofta att jag skriver med mindre än en månads mellanrum men jag kände att mitt förra inlägg krävde ett nytt. Jag va ganska långt ner på glädjeskalan när jag skrev mitt förra inlägg. Och jag vet att folk inte menar någo...

Av no-sense - 26 december 2015 14:26

Ja... nu kommer det en mindre roman igen. Jag har nämligen något jag vill be er om. I alla fall er som finns i min närhet. Som ni alla vet äter jag lchf. Och det finns en orsak till det. Jag är sockerberoende. Fjantigt tycker många kanske. Finns det ...

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt. Visar ju bara på hur spännande mitt liv är. Inte så mycket att förtälja.   Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten. Varje år blir jag mer elle...

Av no-sense - 8 september 2015 08:18

Elgiganten är en farlig affär. Jag sitter och skriver detta på min aldeles splitter nya laptopp som min man köpte till mig. <3 Vi åkte till Elgiganten för att köpa eltandborste till dottern då tandläkaren rekomenderade det efter sista besöket. Råk...

Ovido - Quiz & Flashcards