Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Att göra 2014!

Av no-sense - 8 november 2013 00:29

Funderat lite på vad som ska hålla mig motiverad till att fortsätta träna och jag hoppas och tror att om jag sätter upp mig till lite olika lopp så ska det hålla igång mig. Jag sprang ju topploppet och gränsloppet i år och det är faktiskt himla kul. I alla fall topploppet var riktigt roligt så. . . nästa år så måste jag ju förbättra mig lite ytterligare så därför har jag bestämt mig för att springa GöteborgsVarvet! Och idag surfade jag runt och letade lite olika lopp och såg då att det går redan den 17 maj. Tidig vår ju!!! Hur ska jag kunna träna upp mig så pass så jag ska orka springa en halv mara tills dess. Jag är ingen direkt fan av vinter och kyla och ännu mindre av att ge mig ut och springa under denna årstid!!! Men jag SKA springa GöteborgsVarvet så jag får helt enkelt komma på nått!!

Sen vill jag ha ett cykel lopp också.
Ja det finns ju ett problem med det! Jag har ingen cykel! Men det får också helt enkelt lösa sig! Och där står jag och väljer mellan två lopp som verkar trevliga. Ölandsrundan runt 7 sept. Man kan cykla 3,5 - 6 eller 12 mil. Skulle ju givetvis försöka mig på 12 man är ju som man är. 3,5 och 6 mil är jag rätt säker på att jag skulle orka så 12 mil får man ju välja för att göra det till den utmaning man vill det ska vara ju! Och uppleva den fina naturen på Öland också samtidigt! Men så finns det ett lopp till som verkar kuligt.
Västkusten runt 24 maj. Problemet med det är att det är lite väl nära GöteborgsVarvet som då är den 17 maj. Där kan man välja att cykla antingen 12,5 eller 25 mil. Där får jag nog vara realist å vilja 12,5 i så fall! :) Men jag tror det lutar åt Öland ändå. Västkusten runt, (som verkar vara ett väldigt trevligt lopp också med fin natur) får nog vänta ytterligare ett år! Och då kanske 25 mil!! :)

Sen tror jag faktiskt att jag ändå vill springa Topploppet igen! Det var riktigt kul och man vill ju förbättra sin tid från i år!

Och så till sist så skulle jag vilja hitta ett bra simlopp oxå. Finns inte så gott om dom och dom är väldigt dyra att delta i av någon anledning?!?! Men tja. . . det är inget måste men det hade varit kul. Göta Kanal simmet kanske? Då får man upp och springa förbi slussarna! Vi får se hur det blir med det.

Sen så va det det här med skidor också!! :/ Jag tror jag hoppar över det! Jag har aldrig åkt skidor! Det ser jäkligt härligt ut men jag ska ha råd med allt också! Har inte råd å köpa massa dyr skidutrustning för att åka någon gång om året! Kanske nån gång men inte nu.

Tydligen så går New York maraton av stapeln i början på nov varje år. I år var det den 3 nov och det har jag sagt att jag skulle vilja springa någon gång! Och i och med att jag råkar fylla år i början på nov så har jag nu bestämt att när jag fyller 40 (otroooooligt långt dit, jag vet men) då ska jag ta mig till New York, springa maraton och fira min födelsedag där!!! Helt perfekt när man blir så lastgamal som 40!! Då måste man ju hålla igång så inte lederna stelnar ihop! ;)

Nu ska jag ta och bädda ner mig under min värmefilt (tror allt jag åkt på nån tråkig baskilusk som irriterad halsen) och se färdigt på Terminator som går på tv just i denna skrivande stund!

God natt alla glada!
Och alla andra också!

Puss å kram på er wherever you are!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av no-sense - 9 november 2016 15:37

Hejsan hallå haj haj å tjena.   Nu kommer ett ltet inlägg efter ett lååååååångt uppehåll I know. Men jag känner att jag har lite på hjärtat som jag vill ventilera.   Det är ett ämne som man gärna inte diskuterar med någon vare sig man har d...

Av no-sense - 28 december 2015 12:02

Hej igen.. Ja det händet då inte ofta att jag skriver med mindre än en månads mellanrum men jag kände att mitt förra inlägg krävde ett nytt. Jag va ganska långt ner på glädjeskalan när jag skrev mitt förra inlägg. Och jag vet att folk inte menar någo...

Av no-sense - 26 december 2015 14:26

Ja... nu kommer det en mindre roman igen. Jag har nämligen något jag vill be er om. I alla fall er som finns i min närhet. Som ni alla vet äter jag lchf. Och det finns en orsak till det. Jag är sockerberoende. Fjantigt tycker många kanske. Finns det ...

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt. Visar ju bara på hur spännande mitt liv är. Inte så mycket att förtälja.   Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten. Varje år blir jag mer elle...

Av no-sense - 8 september 2015 08:18

Elgiganten är en farlig affär. Jag sitter och skriver detta på min aldeles splitter nya laptopp som min man köpte till mig. <3 Vi åkte till Elgiganten för att köpa eltandborste till dottern då tandläkaren rekomenderade det efter sista besöket. Råk...

Ovido - Quiz & Flashcards