Alla inlägg under oktober 2013

Av no-sense - 6 oktober 2013 22:17

Tjeena!

Det bidde en händelserik dag precis som väntat! Jobbade mellan kl 5:30 och 9:00.
MH testet med Ella gick faktiskt över alla förväntningar. Jag är riktigt riktigt glad över resultatet. Ella skötte sig fin fint!
Kalas kalas kalas riktigt bullkalas (fast jag åt faktiskt ingen bulle! Stolt över mig själv som stod emot alla frestelser) blev det och när familjen Lindqvist träffas så blir det alltid kaos, stim å stoj. Men då är det precis som det ska vara!
Det blev faktiskt lite träning också idag. Step Intervall. Nja . . . ingen repris på det tror jag. Det var inget för mig. Hoppa upp å ner på nån jäkla bräda! Nej tack! Då springer jag hellre men nu vet jag det! Svettig blev jag i alla fall! Så nån nytta gjorde det.
I morgon . . . måndag. Ja det går ju tyvärr inte att undvika den även om man vill. Eftermiddagsskiftsvecka också. Jag lär inte ha tid med någon träning i morgon förutom dans med moppen och dammsugaren. Det behövs så så får det bli.
Nu ska jag se om man kan få bli antastad av mannen min. Men jag antar att jag får vänta till reklampausen! ;)
Nä skämt åsido, nu blir det sova av!

"Om det finns en lösning på ett problem, är det onödigt att oroa sig.
Om det inte finns någon lösning på problemet, är det meningslöst att oroa sig."

Dalai Lama


Hej hopp, gummisnopp!


Av no-sense - 5 oktober 2013 22:18

Aha. Då va det dags igen. Dagen började med en lååång härlig sovmorgon! Jag bara älskar att sova. Synd bara att det tar så mycket tid. Sen bar det iväg på en liten utflykt till Vittsjö och svärföräldrarna. Det är alltid trevligt att träffa dom. Blir inte så ofta dock. God mat bjöds det också på. Var hemma igen mot kvällskvisten och då slängde jag på mig träningskläderna och gav mig ut och sprang. 12,5 km på 1:22:26. Får man väll vara nöjd med. Men jag gillade inte riktigt rundan idag. Jag (borde inte avslöja detta, det kan ju användas emot en någon dag men) tycker verkligen inte om grodor och paddor!!! Jag tycker verkligen INTE om dom och idag hade nog varenda jävla groda och padda fått för sig att hoppa just på vägen framför mig på min runda idag. Hoppade runt och försökte undvika trampa på de äckliga små krypen hela tiden! Örk! Jag hoppade även för en del löv som råkade se ut som grodor! Blä blä blä! Och på sluttampen på vägen precis utanför hemma sitter det en stor fet äcklig padda och det går rysningar längs hela ryggraden och med 12,5 km i benen är man inte jättepigg men jag lyckades hoppa undan från även detta äckel päcklet! Eeeeeeaawwww!!!! Örk örk örk!!
Och ja. . . jag kommer nog inte springa genom Jämshög igen efter mörkrets infall. Kändes inte helt säkert. Man vet ju vilka ufon som bor där! ;)
Kände av knät lite får hoppas jag kan gå i morgon för i morgon blir det fullknökat med aktiviteter hela dagen. Börjar med lite övertid på jobbet, inventering redan kl 5:30! Får jobba på lite snabbt för halv elva måste vi infinna oss i Sölvesborg för att göra ett MH test på Ella! (En av våra hundar) MH test, för er som inte vet det är ett mentaltest för hundar. Jättekul! Det har jag sett fram emot länge nu. Man kollar hur hunden reagerar i olika situationer för att se om dom är osäkra eller agressiva. Mycket intressant och roligt.
Efter det blir det direkt vidare till tonårskalas. En av Sagas kusiner fyller tonåring! Och efter det skulle jag gissa att man är ganska färdig. Då avslutar man nog kvällen framför Sons of Anarchy.
Nu tänker jag sova! Är väldigt väldigt väldigt trött!

"Sömnen är den enda lycka som man njuter riktigt av först när den är förbi"

God natt god natt, puss å kram!!

Av no-sense - 3 oktober 2013 22:22

Ännu en fullpackad dag.
Dagens dos av motion bestod av simning. Bestämde mig redan innan att jag skulle simma 2 km. Det blir 80 längder det! Peace of cake tänkte jag. Trots att träningsvärken fortfarande sitter i började jag simma. Å simma å simma. Det kan bli lite långtråkigt efter sisådär . . . 5 minuter.
Efter 30 längder började jag fundera på om jag inte skulle sluta vid 60 ändå! Jag har ju faktiskt varit duktig denna veckan. Men bångstyrig som man är plöjde man på alla 80 längderna. De sista 20 kunde jag bara höra lilla Doris i från filmen hitta Nemo i mitt huvud - fortsätt simma, fortsätt simma!
Lite töligt att bassängen bara är 25 meter lång! Det gör det hela ännu tråkigare!

Ok nog om det. Annars har dagen varit ganska lik gårdagen. Möte med soc har vi klämt in, handlande och tillagning av mat, disk, lite tvätt, badhuset ja . . . Nu sitter jag å småtittar på den nya serien Vikings samtidigt som jag skriver lite här. Och försöker hålla mig vaken. Det var inte lätt att komma ur sängen i morse inte! Men det är det ju sällan i och för sig!

I morgon vet jag inte riktigt vad jag ska klämma in för motion! Eller om jag hinner med det över huvud taget. Ska in till storstaden och hälsa på storasyster med familj. Alltid trevligt! Brukar bli god mat och många skratt!

Ni kanske får höra mer om detta. Eller kanske inte. Det återstår att se!

-Hey there, Mr Grumpy Gills. When life gets you down do you wanna know what you've gotta do?
-No I don't wanna know.
-[Singing] Just keep swimming. Just keep swimming. Just keep swimming, swimming, swimming. What do we do? We swim swim.


"I don't have time to hate people who hate me. . .
Because, I'm to busy in loving people who love me!

Someone like you. Good Night!"

Av no-sense - 2 oktober 2013 21:38

Nu är jag faktiskt trött så jag borde ge fan i att ligga här å skriva!!!
Vilken dag. Jobba 06:00 - 14:06, åka å handla direkt efter jobbet, hem - fixa lite tvätt, fixa köket som ser ut som kriget från igår, ut på långpromenad (9 km) med hundarna, laga mat, fixa köket igen, vika tvätt sätta igång ny maskin, duscha och nu har jag äntligen landat i sängen!
Å träningsvärk!!!! Det var väääälidigt länge sen jag hade så mycket träningsvärk! Jag har knappt kunnat röra mig idag. Men det är rätt gött! Det är ett kvitto på att man gjort nått bra!

Nu sova, så börjar vi om från början i morgon igen.

Av no-sense - 1 oktober 2013 20:58

Jaha då har den kommit. Kallelse till kirurgen.

Exalterad och skitnervös på samma gång. Men jag ska inte dit försän den 24 oktober!!

Då blir det väll bara en konsultation antar jag, operationen kommer väll säkert vänta på sig ett tag till.

Så jag har nog lite mer tid på mig att gå ner dom resterande kilona.

Nu ångrar man den här frossfestivalen man haft på senaste tiden.

Tänk om jag bara kunde låtit bli det. nu har jag ytterligare dom kilona jag gått upp att gå ner igen.

Upp å ner, upp å ner, upp å ner!!! Men mest ner ändå!   


(För er som tycker att det var väll ett jävla tjat!! - SLUTA LÄS MIN BLOGG DÅ RÅ!!)


Fan det känns helt overkligt. Jag har som mest fått några stygn i ett finger nu ska jag genomgå en massiv operation. Hoppas jag i alla fall. Tänk om dom anser att jag inte behöver det.

Då går jag nog bärsärkagång! Å efter det går jag å gräver ner mig någonstans.



Oj oj, oj oj, oj oj




     "Mod är inte frånvaro av rädsla,

     utan triumfen över den.

     Den modiga mannen är inte den som inte är rädd,

     utan den som övervinner rädslan. "



God natt gott folk.

Å alla ni andra också!!



Ovido - Quiz & Flashcards