Alla inlägg den 1 januari 2014

Av no-sense - 1 januari 2014 18:50

Vi hade en riktigt trevlig nyårsafton! Vi var ett litet gäng som firade in det nya året med lite ostbricka, dipp och spel! Lite vin, öl och champange såklart slank det också ner men i lagom mängd!
Vi bor på en kulle och har utsikt över hela Olofströms centrum från vår bakgård. Där stod vi vid tolvslaget och tittade på allas raketer! Ingen idé och köpa egna för våra grannar bjöd oss på en riktig show!! Jäklar i havet vad alla smällde av raketer!!! Vi stod ute i 40 minuter och tittade innan det till slut tunnades ut! Det var riktigt fint!!
Jag var lite bekymrad för hur Ella (vår hund som varit väldigt rädd för snällare och raketer) skulle må efter det men hon klarade det mycket bättre än vad jag hade förväntat mig! Idag när de smällt raketer ute så lyfter hon bara på huvudet istället för att springa runt nervöst och skälla som hon gjort innan.
Så nyårsafton blev en trevlig tillställning och idag har jag inte gjort många knop! Jag har mest lullat runt och varvat mellan sofsittande-tvtittande och småplockande efter festligheterna igår! :) Och så såklart inte att förglömma Ivenhoe! Ingen nyårsdag är komplett utan. Inte för att man tittar så mycket men den ska gå på tv:n för det är så det ska vara helt enkelt! :)
Daniel har legat och kört porslinsbuss idag! Och inte p.g.a för mycket dricka ifrån igår utan av någon taskig baskilusk!! Urk å tvi stackare! Han har fått ha hela ovanvåningen för sig skälv idag för jag vill verkligen inte bli sjuk! Hoppas på det bästa även om man tyckt dig vara lite orolig i magen ibland. Men det kan också bara vara att man inbillar sig. Hoppas verkligen det!!!
Ja första dagen på året har nu snart redan passerat! Jag tror faktiskt att detta året kommer bli fantastiskt på många sätt!!
Det är jag ganska säker på faktiskt!

Ta hand om er!

Lots and lots of love!!

Puss å kram

Ovido - Quiz & Flashcards