Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Slöa fessöndag!

Av no-sense - 13 oktober 2013 19:22

Dagen började riktigt najs sovmorgon och dessutom fick jag kaffe på sängen av min kära man! :)

Igår var jag på busstur till Ullared! Facket brukar anordna detta någon gång om året och detta var andra året jag åkte med. Och ja resan dit och hem är ju nästan roligast faktiskt! Bussen avgick 06:45 och 07:30 korkade vi upp första vinaren på bussen! Jag har INTE för vana att dricka så tidigt på morgonen det är något som jag bara gör när det vankas bussresa till Ullared. :) Jag åker med en arbetskamrat och vi gjorde samma sak förra året vi åkte. Vi köper en vinare var. En på vägen dit och en på vägen hem! :) och så äter vi kinabuffé och en starköl till det i Ullared. Och lite kaosartad shopping däremellan! Det var kö in när vi kom!! Suck! Fick stå i kö i ca 45 minuter innan man kom in. Och som vanligt så var det ren å skär kaos där inne!! Jag vet inte varför man utsätter sig själv för det egentligen och sen dessutom försöker intala sig själv att det är roligt! Det är inte roligt! Långt ifrån. Jag skulle hellre vilja beskriva det som . . . Ett ångestladdat maratonlopp där man måste slå ner alla sina motståndare på vägen fram mot målet! Och hitta alla de bästa godbitarna på vägen. Men för det mesta hittar man ju bara skit som man själv försöker intala sig att man faktiskt behöver. Det gör man ju inte, men man handlar å ser glad ut! Vi gjorde också ett besök på Martins shopp. Ja intressant. Fast jag själv sålt sånt där en gång i tiden och tycker jag är ganska öppensinnad så finns det en del grejer som man bara . . . What???? Men alla är vi olika! Bara det inte skadar någon annan antar jag!

På vägen hem började folk dricka lite mer! Å det blev ganska livat på den lilla bussen! Men inte för livat det var roligt och folk var glada. Och under allsången fick jag ett helt glas vin utspillt i knät!! Tack tack tack för den!! Och när man väl var hemma så var man blöt, glad och ganska rund under foten! OCH glömde nämna att jag såg ju Ola-Conny på Gekås! Har inget bildbevis på detta då jag såklart är cool och sjunker inte till den nivån och ber om sånt! :) Dessutom var han helt omsvärmad av småtjejer och äldre medelålders kvinnor som ville fota.

Och i och med att jag bara har ett par jeans i min ägo och dom var fulla med vin fick det bli tvättdag idag. Det har varit en riktigt slö hemmasöndag idag. Jag åkte iväg för att hämta min dotter från ett kalas och vågade mig ner till affären trots min brist på stil. Gick runt i affären med gamla grådaskiga grymt tråkiga mjukbyxor med både hål och gammalt klet på som inte går bort, ett tror jag ännu tråkigare linne och en riktigt urtvättad dassig fodrad huvtröja. Helt osminkad och med håret på ända. Då när jag står och tittar efter nått ätbart hör jag någon säga till mig

- Vilket härligt schampo du har. Du luktar så himla gott. Du har liksom som en aura runt dig.

Vad säger man? Tack, tack så mycket. Och han går vidare. :) :D
Ha . . . När man minst anar det så får man en så fin komplimang! Blev glad såklart!
Det är något som vi svenskar är så väldigt dåliga på. Inklusive jag själv är dålig på det. Det händer ju att man får syn på någon som står ut ur mängden på nått vis och man står och tänker för sig själv fan vilka snygga skor, kläder eller frisyr eller vad som helst men man går inte fram och säger det till henne/honom. Varför? För man känner inte personen!! Vad skulle hända? Dom kanske tycker man är lite konstig men man har ju gjort den personen glad den dagen. Jag ska försöka bli bättre på det.

Det är lite som en händelse som hände för många år sen nu. Folk man möter ute på stan ser för det mesta jävligt sura och stressade ut. Och om man skulle le mot dom så undrar dom vad det är för fel på en annan! Eller om de har något mellan tänderna och det är därför man "skrattar" åt dom.
Jag var på torget i Kristianstad och skulle köpa frukt av frukhandlarna där. Jag står bredvid en gammal dam och vi räcker oss efter samma frukt och då ber jag om ursäkt backar undan och låter henne plocka vad hon vill ha och jag går själv vidare till ett annat fruktstånd. Då klappar någon mig på axeln, jag vänder mig om och det är den gamla damen som säger tack för att jag log mot henne. Hon tackade mig för att jag log mot henne!!!!!!! Vad lever vi i för värld då? Jag tänker inte på det. Jag ler nästan jämt. Jag går inte runt och tänker nu ska jag le jag bara gör det! Jag är nog absolut inte lyckligare än nån annan så varför är det inte fler som kan bjuda en främling på ett leende?

Så nu ni som läser detta! Bjud på ett leende och ge någon du inte känner en komplimang. Det är min lilla utmaning till er. Det är små enkla saker som kan göra hela dagen så mycket bättre för någon annan. Och då kanske den personen också kan bjuda någon annan på ett leende! :)

Så nu mina små lärjungar, gå ut och förändra världen!! Ha ha ha . . . ett steg i taget!

I morgon måndag. Igen. Förmiddagsskift. Vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig av den kommande veckan men jag hoppas på ny motivation och en hel del motion. Det återstår ju

"Alla tänker på att förändra världen,
men ingen tänker på att ändra sig själv"


Count Leo Lev Nikolgevich Tolstoy (1828-1920)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av no-sense - 9 november 2016 15:37

Hejsan hallå haj haj å tjena.   Nu kommer ett ltet inlägg efter ett lååååååångt uppehåll I know. Men jag känner att jag har lite på hjärtat som jag vill ventilera.   Det är ett ämne som man gärna inte diskuterar med någon vare sig man har d...

Av no-sense - 28 december 2015 12:02

Hej igen.. Ja det händet då inte ofta att jag skriver med mindre än en månads mellanrum men jag kände att mitt förra inlägg krävde ett nytt. Jag va ganska långt ner på glädjeskalan när jag skrev mitt förra inlägg. Och jag vet att folk inte menar någo...

Av no-sense - 26 december 2015 14:26

Ja... nu kommer det en mindre roman igen. Jag har nämligen något jag vill be er om. I alla fall er som finns i min närhet. Som ni alla vet äter jag lchf. Och det finns en orsak till det. Jag är sockerberoende. Fjantigt tycker många kanske. Finns det ...

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt. Visar ju bara på hur spännande mitt liv är. Inte så mycket att förtälja.   Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten. Varje år blir jag mer elle...

Av no-sense - 8 september 2015 08:18

Elgiganten är en farlig affär. Jag sitter och skriver detta på min aldeles splitter nya laptopp som min man köpte till mig. <3 Vi åkte till Elgiganten för att köpa eltandborste till dottern då tandläkaren rekomenderade det efter sista besöket. Råk...

Ovido - Quiz & Flashcards