Direktlänk till inlägg 11 juli 2014

Länge sen.... som vanligt alltså!!

Av no-sense - 11 juli 2014 21:33

Jaha som vanligt var det en mindre evighet man hittade hit!! Och som vanligt har det hänt en hel del sen sist. Vi börjar där vi sluta.

Näst sista passet av Army Fitness så gjorde jag mig såklart illa. Jag sträckte mig i ryggen på nått konstigt vänster. Man använder ju mycket sin egen och de andra som "vikter" när man tränar och vi skulle bära varandra, hålla om magen, lyfta och gå baklänges när man bar någon annan sådär. Och när han lyfte mig så hände det något i ryggen. Men jag fortsatte ju givetvis envis som man är. Och dessutom var jag ju tvungen och köra sista passet också som gick två dagar efter detta fast det gjorde jävligt ont så ignorerade jag det å körde på. Idiot!!!! Så fullkomligt korkat faktiskt. Och sen gick man å väntade å väntade på att det skulle bli bättre. I över tre veckor väntade jag tålmodigt på detta men fick nog till slut och tog mig till farbror doktorn ändå. En inflammation i ett muskelfäste i ryggen. Mmmhmmmm.... Fick lite smärtstillande och antiinflammatoriska tabletter. Mycket bra! Eller??? Börjar proppa i mig dessa tabletterna igår och mådde skitbra. Så bra så jag härjade runt i trädgården och bar jordsäckar och grejer. IDIOT!!!! DUBBELIDIOT!!!! När tabletterna sen började avta var det hela 7 gånger värre såklart!! Ok. Så jag tog det lugnare idag. Väldigt lugnt. Och började må konstigt. Magen helt upp och ner, illamående och yr. Tänkte.....måste bero på tabletterna. Läste bipacksedeln där det står såhär om biverkningar:

Vanliga biverkningar:

*Smärtor i magen och andra magtarmsproblem, t, ex, illamående, kräkningar, diarré, magkramper, matsmältningsbesvär, gasbildning, anorexi
*Huvudvärk, yrsel och svindel
*Hudutslag eller klåda
*Förändringar i blodets sammansättning

Verkar ju vara trevliga tabletter detta och jag verkar fått minst hälften av alla jävla biverkningar!!!

Listan på sällsynta och mycket sällsynta biverkningar är väldigt lång och otäck så jag hoppar över den!!! Vojne Vojne..... Har nog nästan heller ont i ryggen!!! För fasen vad jag har mått skit till och från idag!!!! Bara jag slipper känna så i morgon på jobbet. Försöker intala mig att biverkningar är värst i början. Vi får väll la se.

Förutom min lilla rygghistoria så har vi ju varit uppe i Gränna!!! Det var härligt! Jag har fått en liten minisemester innan semestern ens har börjat. Riktigt najs. Vi var där onsdag till onsdag. Det var som vanligt så kul att se alla fina staffar på samma ställe! 88 tikar i öppen klass anmälda. Över 350 staffar totalt! Riktigt kul. Och både Ella och Kaspar fick varsitt excelent. Betty fick nöja sig med ett good! Och de sista tre dagarna var jag å Saga själva i tältet. Och vi göttade oss med massa mor å dotter mys med spel, minigolf och en massa solande och badande!! Det var väldigt väldigt härligt.

Och nu har jag bara en helg till att jobba sen är det semester på riktigt!!!!! Nästan fem hela veckor! Och vi har bara en liten resa till lalandia inbokat i början på augusti. Har aldrig varit där så det ska bli rolig. Ska åka dit med söstra min och hennes familj. Förutom det så blir det många lata dagar i solen med en bok. Har påbörjar trilogin Femtio nyanser av honom. Läste färdigt den första idag! Snacka om tantsnusk!!! Blev lite förvånad. Så jag kastade mig givetvis över nästa (Femtio nyanser av mörker) som jag ska börja läsa nu ikväll!! ;)

Och nu lite poesi till er:

On top of spaghetti,
all covered with cheese.
I lost my poor meatball,
when somebody sneezed.
It rolled off the table,
and onto the floor.
And then my poor meatball,
rolled out the door...



I'm super lazy today.

Which is like normal lazy,
but I'm also wearing a cape.



I feel like an idiot.

But I am an idiot,
so it kinda works out.

Ja.... det var vad jag hade att bjuda på denna gång.
Så får vi se hur lång tid det tar tills nästa gång jag skriver.

Pusspusspusspusspuss Å KraaaaaaaaM <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av no-sense - 9 november 2016 15:37

Hejsan hallå haj haj å tjena.   Nu kommer ett ltet inlägg efter ett lååååååångt uppehåll I know. Men jag känner att jag har lite på hjärtat som jag vill ventilera.   Det är ett ämne som man gärna inte diskuterar med någon vare sig man har d...

Av no-sense - 28 december 2015 12:02

Hej igen.. Ja det händet då inte ofta att jag skriver med mindre än en månads mellanrum men jag kände att mitt förra inlägg krävde ett nytt. Jag va ganska långt ner på glädjeskalan när jag skrev mitt förra inlägg. Och jag vet att folk inte menar någo...

Av no-sense - 26 december 2015 14:26

Ja... nu kommer det en mindre roman igen. Jag har nämligen något jag vill be er om. I alla fall er som finns i min närhet. Som ni alla vet äter jag lchf. Och det finns en orsak till det. Jag är sockerberoende. Fjantigt tycker många kanske. Finns det ...

Av no-sense - 30 november 2015 20:28

Jahapp .. ett tag sedan.. som vanligt. Visar ju bara på hur spännande mitt liv är. Inte så mycket att förtälja.   Men det är höst eller tidig vinter och höstdepressionen kom ju som väntat som ett brev med posten. Varje år blir jag mer elle...

Av no-sense - 8 september 2015 08:18

Elgiganten är en farlig affär. Jag sitter och skriver detta på min aldeles splitter nya laptopp som min man köpte till mig. <3 Vi åkte till Elgiganten för att köpa eltandborste till dottern då tandläkaren rekomenderade det efter sista besöket. Råk...

Ovido - Quiz & Flashcards