Alla inlägg den 25 juli 2014

Av no-sense - 25 juli 2014 17:54

Mmmm.... semester. En väldigt lat sådan har det varit hitentills. Jag har hållt mig ganska still p.g.a min rygg och nu när den verkar gett med sig till slut verkar latmasken slått rot ordentligt i ryggmärgen. Ingen lust, ork eller energi till att göra något över huvud taget. Å varmt är det. Vilket jag har välkomnat och gillat absolut! Men lite regn hade inte skadat nu. Man kan inte ta några längre promenader med hundarna på dagarna heller för dom klarar inte av värmen så bra.

När man går hemma såhär och drar benen efter sig så har man alldeles för mycket tid på sig att tänka. Det är nog inte bra alla gånger. Man kan få så konstiga idéer om allt möjligt. Man gör sig själv lite förbryllad när man börjar fundera över vissa saker. Över sitt liv. Vad man gör. Vad man vill göra. Vad man inte gör som man borde göra. Vad man gör som man inte borde göra. Vad vill jag egentligen??? Jag vet inte. Jag tror att jag måste försöka komma fram till det.

Jag har inte vågat ställa mig på vågen. Gör jag det så kommer jag antagligen få en hjärnblödning minst känns det som så den låter jag bli. Jobbigt. För jag vet att jag har gått upp i vikt men är inte alls i balans varken fysiskt eller psykiskt för att ta tag i det just nu känns det som. Jag känner mig lite vilse. Jag vet att jag skulle må mycket bättre om jag bara fick tummarna ur och gjorde något åt det men de där jävla tummarna sitter med något jävla superlim eller nått. Känns som jag sitter fast just nu!!! Jag kommer ingenstans med någonting!

Och så har vi de väldigt charmerande Skatteverket som är som en varig jävla böld i röven också just nu. De vill ha "bevis" på min förlust från Green Wash! Det räckte tydligen inte med resulat och balansrapporter från sista bokslutet!! Ja och man har ju ingen bokföring kvar själv då skiten gick i konkurs!!!! Suck jag hatar verkligen sånt här!!! Varför ska allting krångla hela tiden! Varför kan ingenting någonsin bara vara enkelt???

När Saga är vuxen, självständig och utflugen ska jag nog sälja nästan allt jag äger (inte min gitarr eller farmors ring men allt annat) å flytta lååååångt iväg där det är varmt året runt och leva i ett litet enkelt pittoreskt hus i någon liten by någonstans i ingenmansland. Och leva på tillverka möbler eller plocka apelsiner eller nått. Och jag ska varken ha dator eller mobiltelefon utan en gamal hederlig hemtelefonen räcker hur bra som helst. Och den tänker jag bara svara i när jag känner för det.

Ja... Det är några av de förvirrade tankar som roterar i min allt för lilla hjärna!!

Hoppas det inte slagit slint alldeles till nästa jag jag får för mig att skriva till cyberrymden.

Ha det najs averyhopa!
Njut av detta härliga vädret och har ni tid över
kan ni komma förbi och hjälpa mig med mina tummar!

Loads of kisses for ya'll!!



Ovido - Quiz & Flashcards