Alla inlägg den 21 december 2013

Av no-sense - 21 december 2013 14:46

Sitter just nu på Duvanders café i Kristianstad! Julshoppa det sista var det tänkt! Har inte så mycket kvar, så för en gångs skull så känner jag ingen stress, vilket faktiskt gör det hela ganska angenämt istället för ångestfyllt! Det gillas! Man kan ta sig tid och titta på folk och tjuvlyssna på människor, vad dom pratar om när de går och handlar! Det kan bjuda på en hel del skratt. Har bara ett litet dilemma kvar. Vuxna i vår familj köper inte julklappar till varandra men. . . vi köper alla varsin liten present som som mest får kosta 50 kr. Som vi sen lottar ut! Roligt men vad ska man köpa! Finns ju typ ingenting som kostar under 150 spänn. Men det är väll till att fortsätta leta bara antar jag. Till slut så springer man på det.

Något akuthandlande av julklappar till en tredje person blev det inte. Pappersvändarna på socialkontoret ville också ha julledigt antar jag så vi får vänta några veckor till. Mitten- eller slutet av januari lät det som nu.
Man kommer på sig själv hamna vid bebisavdelningen hela tiden vilken affär man än går in i! :) Svårt att låta bli att handla massa smått gulligt! Men det är väll lika bra att avvakta. Man vet aldrig med soc.

Nu har min espresso macchiato slunkit ner!! Gott - gott gotti gott gott! :) Så jag tror allt jag ska strosa vidare i lugn takt genom stan. Och hoppas jag lyckas springa på den perfekta presenten för 50 spänn! Och kanske man hittar nått annat på vägen!

Jag har nu ledigt ända fram till den 7 Januari så jag lär nog vara lite mer aktiv på min lilla blogg ett tag! Planerar en stressfri och harmonisk jul och nyår! Återstår väll å se hur pass man lyckas med det! Ha ha ha!!

Puss å kram!!
Ta det lugnt i jul och njut!!

Ovido - Quiz & Flashcards